سنتکام: عملیات آمریکا علیه یمن در حال شکست است معاون وزیر خارجه روسیه: مبارزه با تهدیدات ناشی از افغانستان اولویت سازمان همکاری شانگهای است صدور کیفرخواست کلاهبرداری ۸۰۰ میلیاردی در قم صحن علنی مجلس، میزبان وزرای کار و میراث فرهنگی جان بولتون: ترامپ نمی‌داند چه رویکردی در قبال ایران دارد وزرای دولت چهاردهم از بدنه وزارتخانه ها انتخاب شوند دغدغه‌ها و برنامه‌های محیط زیستی رئیس‌جمهور منتخب چیست؟ ترامپ: دل رهبر کره شمالی برای من تنگ شده است وزیر خارجه آلمان از رژیم صهیونیستی خواست جنایاتش را متوقف کند امنیت کشور در بالاترین سطح | رضایت کمیسیون امنیت ملی مجلس از دستاوردهای امنیتی کشور تایلند از کمک ایران برای آزادی اسرای این کشور در غزه قدردانی کرد رئیس دیوان عدالت اداری: آزادسازی نرخ بلیت هواپیما قانون برنامه پنجم توسعه بوده است وقوع ۲ حادثه دریایی در آب‌های یمن فراخوان مشمولان اعزامی پایه‌خدمتی مردادماه ۱۴۰۳ سفیر روسیه در افغانستان: وضعیت امنیتی در حال تغییر است دیدار پزشکیان با خانواده سردار شهید سلیمانی | رئیس‌جمهور منتخب: راه شهید سلیمانی، راه وحدت و همدلی بود اعتراف مشاور امنیت ملی آمریکا: ایران تاکنون تصمیم به تولید سلاح هسته‌ای نداشته است عملیات جدید مقاومت فلسطین در کرانه باختری سندرز سخنرانی نتانیاهو در کنگره را تحریم کرد حمله موشکی مقاومت اسلامی عراق به «حیفا» + فیلم (۲۹ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

اعتراف مشاور امنیت ملی آمریکا: ایران تاکنون تصمیم به تولید سلاح هسته‌ای نداشته است

  • کد خبر: ۲۳۹۸۸۴
  • ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۵
اعتراف مشاور امنیت ملی آمریکا: ایران تاکنون تصمیم به تولید سلاح هسته‌ای نداشته است
مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: تاکنون نشانه‌ای دال بر اینکه ایران واقعا تصمیم گرفته است سلاح هسته‌ای تولید کند، ندیده‌ام.

به گزارش شهرآرانیوز؛ جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در اظهارات خود در نشست امنیتی آسپن در کلرادو گفت ایالات متحده از نزدیک به دنبال هرگونه نشانه‌ای مبنی بر تصمیم ایران برای دستیابی به تسلیحات در برنامه هسته‌ای خود است.

وی افزود: با این حال، من تصمیمی از سوی ایران برای حرکت در این مسیر ندیده‌ام که به نحوی نشان دهد این کشور تصمیم دارد در حال حاضر بمب هسته‌ای تولید کند.

سالیوان در ادامه صحبت‌های خود در این نشست که هر ساله سیاستگذاران آمریکایی، روزنامه‌نگاران و افراد دیگری را به خود جلب می‌کند، تصریح کرد: اگر آنها شروع به حرکت در این مسیر کنند، یک مشکل واقعی با ایالات متحده پیدا خواهند کرد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید همچنین گفت: در همین حال، ایالات متحده از زمان حملات بین ایران و اسرائیل و متحدانش به افزایش اظهارنظر‌های مقامات ایرانی در مورد این احتمال توجه کرده است. این مساله، چیزی بود که توجه ما را به خود جلب کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امورخارجه آمریکا نیز روز جمعه در نشست آسپن با ادعای اینکه در حال حاضر زمان گریز هسته‌ای ایران به یک یا ۲ هفته کاهش پیدا کرده است، گفت ایران تا بدین لحظه هیچ سلاح هسته‌ای توسعه نداده است.

او تاکید کرد واشنگتن به جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای متعهد است و افزود: آنچه در هفته‌ها و ماه‌های اخیر دیده‌ایم، این است که ایران واقعاً با برنامه هسته‌ای خود به جلو حرکت می‌کند.

بلینکن در ادامه گفت: ایران به جای اینکه به تدریج یک سال از داشتن ظرفیت لازم جهت تولید مواد شکاف‌پذیر برای یک سلاح هسته‌ای دور باشد، اکنون احتمالاً یک یا ۲ هفته از انجام این کار فاصله دارد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که مقامات جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده‌اند برنامه هسته‌ای ایران کاملا صلح‌آمیز بوده و سلاح هسته‌ای هیچ جایی در دکترین دفاعی کشور ندارد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->