صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نایب رییس شورای شهر مشهد گفت: از کسانی که امکاناتی دارند تقاضا می‌کنیم تا هرکس در اطراف و خویشاوندان خود به کسانی که ضعیف‌تر هستند برسند و به آن‌ها کمک مالی، معنوی و فرهنگی کنند.
به گزارش شهرآرانیوز، حمیدرضا موحدی زاده در خصوص اقدامات شورای شهر و شهرداری مشهد برای مقابله با ویروس کرونا افزود: ما به عنوان شورای شهر از همان آغاز مساله کرونا که بر می‌گردد به اوایل اسفند ماه سال گذشته هم از طریق سیستم رسمی و هم فضای اطلاع‌رسانی در جریان این مساله قرار گرفتیم و از آن‌جا که مشهد کلان‌شهری است که میلیون‌ها نفر در آن ساکن هستند و میلیون‌ها نفر در آن رفت و آمد دارند باید تدبیر و چاره‌اندیشی می‌کردیم.

وی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما نظافت و رفت و روب شهر بود تا زباله‌های مردم جمع‌آوری شود و خیابان‌ها تمیز باقی بماند و مسائل بهداشتی شهر رعایت شود به همین منظور بیش از ۱۰ هزار نفر از کارکنان شهرداری مشهد در بخش‌های خدمات شهری، فضای سبز، مدیریت پسماند و سازمان بهشت رضا و سایر مراکزی که با بهداشت شهر سر و کار دارند، فعال هستند و به شکل شیفتی وظایف خود را به نحو احسن انجام می‌دهند.

نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص رسیدگی به مردم مناطق کم‌برخوردار شهر مشهد بیان کرد: طبق بند دو و ۱۸ ماده ۸۰ قانون شورا‌ها یکی از وظایف و رسالت‌های شورای شهر نظارت بر بهداشت شهر و محیط شهری است که ما این کار را با مکانیسم‌هایی که داریم از طریق سازمان اجتماعی شهرداری مشهد و بیش از ۱۶۰ شورای محله مخصوصا در رسیدگی به مناطق ضعیف‌تر شهر و افرادی که روزمزد هستند و ممکن است در این ایامی که شغل خود را از دست داده‌اند و امکان کار کردن ندارند و یا از خانه نمی‌توانند خارج شوند، فعال هستند.

موحدی زاده افزود: ما در جلسه بعدی تمرکز خواهیم کرد که با چه مکانیسمی می‌توانیم این افراد را شناسایی کنیم و هم اینکه چگونه به آن‌ها کمک برسانیم تا از نظر موادغذایی و مسائل درمانی و بهداشتی مشکلات حاد خاصی نداشته باشند.

وی تصریح کرد: از کسانی که امکاناتی دارند تقاضا می‌کنیم تا هرکس در اطراف و خویشاوندان خود به کسانی که ضعیف‌تر هستند توجه کنند و از آن‌ها خبر بگیرند و اگر امکانی برای آن‌ها وجود دارد کمک مالی، معنوی و فرهنگی کنند و در این ایامی که این خطر همه ما را تهدید می‌کند باید دل‌های‌مان بهم نزدیک‌تر شود. ما اکنون به این نیاز داریم که از نظر عاطفی و احساسی نسبت به شرایط عادی بهم توجه بیشتری بکنیم.

نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد درمورد پویش چراغی برافروز بیان کرد: در پویش "چراغی برافروز" که از سوی شهرداری و موسسه نیکوکاری میزبانان خورشید به راه افتاده است شهرداری شماره حسابی را هم اعلام کرده است تا مردم مطمئن باشند که اگر پولی واریز می‌کنند در جای درستی و با نظارت شهرداری هزینه می‌شود و به دست افراد محتاج این کمک هستند می‌رسد.
 
منبع:ایسنا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.