معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد
سرخط خبرها

تداوم مشارکت شهروندان با اجرای گام دوم طرح «محله‌ی ما»

  • کد خبر: ۲۴۳۶۷
  • ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
تداوم مشارکت شهروندان با اجرای گام دوم طرح «محله‌ی ما»
سرپرست معاونت اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از اجرای گام دوم طرح محله ما و احتمال افزایش بودجه پروژه مذکور در سال 99 خبر داد.
به گزارش شهرآرانیوز، رضا دانایی با بیان این مطلب  افزود: هدف از اجرای طرح «محله‌ی ما» برانگیختن حس مشارکت و تعلق اجتماعی است که با اجرای برخی پروژه‌های عمرانی و بهره‌مندی از نظرات شهروندان در فرایند طراحی و اجرا رخ می‌دهد.

وی با اشاره به مراحل اجرای این طرح در محلات مناطق سیزده‌گانه شهرداری مشهد، افزود: در ابتدا جلسات استماع عمومی در محلات هدف برگزار می‌شود که در سه مرحله، شهروندان پروژه‌های عمرانی موردنیاز محله‌شان را به شورا‌های اجتماعی محلات اعلام می‌کنند.

سرپرست معاونت اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد ادامه داد: در گام نخست طرح محله‌ی ما، پروژه‌های عمرانی در مقیاس خُرد اجرا شدند. بهسازی پیاده‌رو‌ها، معابر عمومی، بهبود وضعیت پارک‌های محلی، ایجاد پاتوق‌های محله، ایجاد زمین ورزشی، اجرای نقاشی دیواری، بهسازی جداول و آسفالت معابر از جمله پروژه‌هایی بودند که در گام نخست طرح محله ما اجرایی شدند. در گام دوم نیز اجرای چنین پروژه‌هایی در دستورکار قرار گرفته‌اند.

دانایی با اشاره به اینکه اجرای این طرح مبتنی بر یکی از تبصره‌های بودجه مدیریت شهری است، گفت: در سال ۹۸ به ازای هر محدوده محلی، ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای پروژه‌های گام اول و دوم در نظر گرفته شده بود که در مجموع، ۵ درصد بودجه عمرانی را بر مبنای تبصره ۲۲ بودجه شهرداری مشهد تشکیل می‌داد. با این وجود احتمال افزایش این اعتبار برای هر محدوده محلی در سال ۹۹ وجود دارد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح در بیش از ۱۰۰ محله صورت گرفته، گفت: پروژه محله ما در سال ۹۸، در ۱۰۳ محدوده محلی مشهد و طی دو گام اجرا شده است.

سرپرست معاونت اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در رابطه با وضعیت محلات مشمول این طرح، افزود: گام نخست اجرای این طرح در تمامی محلات به پایان رسیده و گام دوم پروژه محله ما در برخی محلات در حال اجرا است و در برخی دیگر نیز مراحل ثبت موافقنامه، جذب بودجه و انتخاب پیمانکار را پشت سر می‌گذارد.
 
دانایی اضافه کرد: در سال ۹۹ نیز این روند با تکیه بر تجربیات سال‌های گذشته و با مشارکت هرچه بیشتر شورا‌های اجتماعی محلات پیگیری می‌شود تا بتوان آن را به روندی پایدار در راستای جلب مشارکت واقعی شهروندان تبدیل کرد.
 
منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->