راه اندازی ایستگاه ویژه غواصی و کار در اتفاع آتش نشانی مشهد آغاز کار ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد با محوریت خدمت رسانی به زائران در این ایام قرائت میثاق‌نامه خدمت ۱۷۰۰ دانش‌آموخته علوم پزشکی در حرم امام‌رضا(ع) بایدو فرصتی که زائران از آن سهمی ندارند شهردار مشهد خبر داد: اجرای عملیات تراش و روکش آسفالت بولوارهای نامجو و ارشاد نجات فضای سبز مشهد با آب خاکستری | فضای سبز یاری‌گر منابع آبی آخرین وضعیت خطوط مترو از زبان شهردار مشهد | با تکمیل خطوط متروی مشهد، سرویس‌دهی به زائرانی که با قطار، هواپیما و اتوبوس وارد مشهد می‌شوند، امکان‌پذیر می‌شود ترافیک سنگین در بزرگراه امام‌علی(ع)، میدان امام‌خمینی(ره) و خیابان شیرازی (۱۳ تیر ۱۴۰۳) کیفیت هوای ۴ منطقه کلانشهر مشهد در شرایط «پاک» قرار دارد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۲۰۳۸ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۸ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۱۳ تیر ۱۴۰۳) ویدئو | برقراری تخفیفات نقدی ۲۲ درصدی عوارض پرداخت و پایان کار شهرداری مشهد شهروند خبرنگار | گلایه شهروند از اسراف برق در محله پورسینای مشهد + پاسخ برگزاری مراسم چهلمین روز شهادت رئیس‌جمهور شهید در مشهد + فیلم و عکس آغاز عملیات اجرایی بهسازی و نوسازی گذر تاریخی نوغان مشهد گذری بر تاریخ قدیمی‌ترین هتل مشهد | «پارس» با پنجره‌هایی رو به ارگ قدیم تصادف مرگ‌بار کامیونت با موتورسیکلت در محور چناران-مشهد (۱۱ تیر ۱۴۰۳) صدور بیش از ۱۵۹ هزار مجوز بهره‌برداری از غرف بازار‌های سیار شهرداری مشهد اعلام نرخنامه مصوب عکس پرسنلی اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران مشهد تأمین ۱۰۰ لیتربرثانیه آب موردنیاز فضای سبز مناطق غربی مشهد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

«بودجه در سایه» برای شهر

  • کد خبر: ۲۳۹۳۶
  • ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
«بودجه در سایه» برای شهر
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد: بودجه‌ امسال انقباضی‌تر خواهد بود
امیررضا وثوقی - «حرکت به سمت پویایی و فعال کردن ظرفیت‌های مغفول شهر مشهد در دوران پساکرونا با به صحنه آوردن دولت و سرمایه‌گذاران برای جبران خسارت‌های بخش آسیب‌دیده برنامه اصلی و محوری مدیریت‌شهری در مقابله با چالش‌های ایجادشده کنونی خواهد بود.» این بخشی از صحبت‌های رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای شهر در روز‌هایی است که اقتصاد مشهد به‌واسطه شیوع کروناویروس شرایط سختی را تجربه می‌کند.
بتول گندمی در گفتگو با شهرآرا ادامه داد: پس از تصویب لایحه بودجه در شورای شهر، گروه‌های ارزیابی و پژوهش مکلف شدند تا موضوع «بودجه در سایه» و اصلاحات مورد نیاز در آن را برای مقابله با این بحران رصد کنند.
گندمی با بیان اینکه بر اساس مطالعات انجام‌شده، افراد فعال در حوزه خدمات بیشترین آسیب را از بحران کرونا خواهند دید، افزود: در مشهد نیز این موضوع به‌واسطه نقش ۴۵ درصدی که بر اقتصاد شهری می‌گذارد، درخور تأمل است و در این راستا برنامه‌ریزی‌های لازم برای کاهش آسیب دیدن این افراد همچنان در حال انجام است.
به گفته رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد، نظام اولویت‌بندی در مدیریت‌شهری یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شورای شهر است و توجه به اعتبارات عمرانی و جاری شهر در دوران پساکرونا از بند‌های مهم این برنامه است.
وی ادامه داد: همچنین در هفته آینده با برگزاری کمیسیون تلفیق، سیاست‌های مبتنی بر پژوهش‌های صورت‌گرفته را در برنامه عملیاتی شهرداری اعمال خواهیم کرد.
عضو شورای شهر مشهد با اشاره به دیگر اولویت‌های مدیریت‌شهری مشهد با تأکید بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، گفت: بی‌شک بودجه‌ها امسال انقباضی‌تر خواهد بود، اما حفظ و نگهداری محیط شهری و کاهش هزینه‌های جاری به‌جز حقوق و دستمزد از اولویت‌های کمیسیون است.
وی با اشاره به اینکه مشکل در تحقق درآمد‌های نقد مهم‌ترین آسیب را به مدیریت‌شهری خواهد زد، اظهار کرد: شورا با پیش‌بینی خود اختیاراتی را به شهردار داده است تا بر اساس آن درباره کسب مجوزها، تسهیلات و اوراق کمک‌کننده به خروج از این بحران اقدام کنند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد با بیان اینکه حوزه حاکمیتی و دولت با مصوبات شورای شهر همراهی خوبی داشتند، ابراز خرسندی کرد: در هفته‌های گذشته اتفاق نظر خوبی برای اداره شهر بین مسئولان مشهد به وجود آمد که نمونه آن را در توقف سامانه حمل‌ونقل عمومی از یک هفته پیش از تعطیلات تا پایان فروردین‌ماه شاهد بودیم و اجماع نظر نماینده دولت در استان و دستگاه‌های دیگر نیز گواه این همدلی است.
وی با بیان اینکه تنها نگرانی اعضای شورای شهر سلامت شهروندان است، تأکید کرد: بی‌توجهی دولت به نیاز‌های بخش درخور توجهی از جامعه که در حوزه‌های خدماتی و کارگری مشغول کار هستند، بیشترین دغدغه کارشناسان در روز‌های اخیر است.
گندمی ادامه داد: این افراد به‌سختی گذران زندگی می‌کنند و توان ماندن در خانه را ندارند. در این بخش نقد‌های جدی به دولت داریم.
وی همچنین با اشاره به لزوم شکل گرفتن مدل یکپارچه برای توزیع کمک به اقشار آسیب‌دیده در مشهد، گفت: در روز‌های گذشته بیش از ۳۵۰ هزار بسته معیشتی در بین خانوار‌های حاشیه شهر توزیع شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->