صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مقرر است صدور احکام جدید متناسب سازی مستمری بگیران طی ماه‌های آتی صورت پذیرد. این خبر را از زبان معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی می‌خوانیم.

مقرر است صدور احکام جدید متناسب سازی مستمری بگیران طی ماه‌های آتی صورت پذیرد. این خبر را از زبان معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی می‌خوانیم در خبری به کد خبر: ۱۴۰۳۰۴۲۴۱۶۶۰۱ و تاریخ ۲۷ تیر ۱۴۰۳ در خبرگزاری ایسنا.

خبری که امید برخاسته در دل بازنشستگان را به نشستن در انتظارِ "ماه‌های آتی" فرامی خواند! محمد محمدی، در پاسخ به این سوال که احکام جدید متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان چه زمانی مشخص می‌شود؟ گفت:" مقرر است با تامین بارمالی مربوطه از محل بند "د" تبصره ۱۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۳، اقدامات اجرایی لازم به منظور اجرای کامل این حکم قانونی و صدور احکام جدید متناسب سازی مستمری بگیران طی ماه‌های آتی صورت پذیرد. " این وعده "ماه‌های آتی" بوی سرِ خرمن می‌دهد. همین است که بازنشستگان و خانواده‌های مخاطب این خبر را نگران می‌کند.

البته تابناک هم در خبری با کد ۱۲۴۸۶۹۸ به تاریخ ۲۸ تیر ۱۴۰۳، به نقل از مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی وعده داده است:" تلاش می‌شود با تعامل و هماهنگی کانون بازنشستگان کشوری و بیمه‌ها در موعد مقرر حکم جدید بازنشستگان صادر و بر اساس آن حقوق آنها پرداخت شود. " حالا این "وقتِ مقرر" کی است؟ ذهن را با ادامه چالش همان "ماه‌های آتی" مواجه می‌کند.

موسوی، اما این دلخوشی را هم می‌دهد که:" متناسب سازی حقوق بازنشستگان بر اساس برنامه توسعه هفتم و مصوبه دولت و تکلیف قانونی و مُر قانون انجام خواهد شد، از این رو بازنشستگان نگرانی نداشته باشند. " برخی خبر‌ها هم با تیترِ" صدور احکام بازنشستگان تا استقرار دولت چهاردهم" روی خروجی خبرگزاری‌ها رفت.

اما چندان نمی‌شود بدان دلخوش کرد. می‌ماند همان ماه‌های آتی که خداکند حواله به فردا‌های دور نباشد. خود آقایان بهتر می‌دانند که تاخیر در پرداخت یک روزه حقوق چه بار سنگین روحی- روانی روی دوشِ پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های ایران می‌گذارد. احاله به فردا‌های دور، همین امید شکل گرفته به بهبود را هم از بین می‌برد.

امیدواریم و می‌خواهیم که مسئولان محترم سازمان همان طور که وعده داده اند، به فوریت احکام را صادر و موضوع را عملیاتی کنند. آنچه سخنگوی محترم دولت سیزدهم در باره لایحه دوفوریتی برای شمول متناسب سازی به حداقل بگیران عزیز می‌گوید، موضوعی تازه است که باید مستقل از لایحه پیشین، پیگیری و عملیاتی شود تا خللی در فرایند اعمال متناسب سازی و صدور احکام جدید ایجاد نشود. باری، بازنشستگان با امید منتظر زمان نزدیک صدور احکام هستند. این امید را با انداختن کار امروز به فردای ماه‌های آتی، ناامید نکنید!

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.