صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

منابع خبری در جنوب افغانستان از وقوع آتش سوزی مهیب در یک بازار فروش قطعات خودرو در ولایت قندهار خبر دادند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ آتش‌سوزی مهیب در بازار قطعات یدکی خودرو در ولایت قندهار در جنوب افغانستان خسارات گسترده‌ای برجای گذاشته است.

منابع محلی در این باره به نقل از عبدالله بشیر، فرماندار اسپین‌بولدک نوشته‌اند که در این آتش‌سوزی «دست‌کم ۲۵۰۰ مغازه طعمه حریق شده و میلیون‌ها دلار» به مغازه‌داران آسیب رسیده است.

این آتش‌سوزی روز جمعه، ۲۹ تیرماه آغاز شد و به سرعت مغازه‌های زیادی را به خاکستر تبدیل کرد.

آتش‌سوزی در بازار موسوم به «ویش» در شهرستان اسپین‌بولدک روی داد و در حال حاضر مهار شده، اما تاکنون درباره علت دقیق آن اطلاع‌رسانی نشده است.

در همین حال برخی از مغازه‌داران در مصاحبه با رسانه‌های محلی گفته‌اند که در این آتش‌سوزی همه دار و ندارشان را از دست داده‌اند و خواهان حمایت مقام‌های طالبان شده‌اند.

بازار ویش و مغازه‌های اطراف آن محل عمده‌فروشی قطعات یدکی خودرو هستند و قطعات دست‌دوم خودرو از این محل به سایر ولایت‌های افغانستان نیز فرستاده می‌شود.

براساس گزارش‌ها بیشتر فروشگاه‌های این محل قدمت چندین ساله دارند و تدابیر ایمنی به خصوص برای جلوگیری از آتش‌سوزی در آنها صورت نگرفته است.

آتش گرفتن مغازه‌ها در بازار‌های شهر‌های مختلف افغانستان به دلیل ضعف در ایمنی و بی‌احتیاطی بی‌پیشنه نیست و هر از گاهی خسارات هنگفتی را به بار می‌آورد.

ورق بزنید:

 
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.