صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

طی مراسمی از رمان «ده تن» برگزیده جایزه داستان ملی با حضور نویسنده اثر رونمایی شد.

الهام اسماعیلی | شهرآرانیوز، عصر امروز در محل پردیس سینمایی مهر کوهسنگی از رمان ده‌تن، برگزیده جایزه داستان ملی حماسی، با حضور نویسندگان و منقدین مشهدی و دیگر اهالی فرهنگ و هنر رونمایی شد.

 نویسنده این رمان، در خصوص هدف از نگارش این رمان اطهار کرد: از آنجایی که عاشورا پتانسیل عظیمی برای نویسندگان دارد، سعی کردم از این فضای داستانی تاریخی و حماسی روایت کنم و ازطرفی این اثر سنجشی برای گنجاندن یک بازه تاریخی بزرگ در یک زمان بود.

حمیدبابایی بیان کرد: این رمان زمان حرکت سیدالشهدا (ع) از مدینه تا دوران اسرا در شام را شامل می‌شود.

نویسنده رمان «ده تن» اشاره کرد: این کتاب در هزار نسخه توسط نشر زایر در ۱۰ روز چاپ شد.

وی رمان ده تن را به عنوان پنجمین اثر خود عنوان کرد و گفت: آثار دیگر بنده شامل «پیاده»؛ «خاک سفید»، «چهل و‌یکم» می‌باشد.

هنر امروز ایران نیازمند نظریه و روایت قوی است

در ادامه این مراسم محمد جواد استادی، پژوهشگر فرهنگی، در سخنانی به اهمیت توجه به نظریه و روایت در هنر امروز ایران تاکید کرد و گفت: هنر امروز ما اگر موثر نیست به این خاطر است که به حوزه‌های نظری توجه نکردیم.

وی با اشاره به هنر اسلامی و شیعی، بیان کرد: در این حوزه نیازمند نظریه هستیم و به دنبال این هستیم که معنا پیدا کنیم. در هنر مسیحیت موسیقی و نقاشی پررنگ است و داستان‌های انجیل به این دو هنر تبدیل و در کلیسا مورد استفاده قرار گرفت.

وی همچنین به نقش روایت در هنر اشاره کرد و گفت: روایت در جهان امروز یک مسأله است و هیچ کشوری در دنیا قدرمند نشده مگر اینکه ادبیات آن قدرت پیدا کرده باشد و تا ادبیات داستانی قدرمند نشود سایر هنر‌ها قوت پیدا نمی‌کند.

وی در ادامه به اهمیت ساختار سازی در ادبیات حماسی اشاره کرد و ابراز داشت: من معتقدم در ادبیات حماسی باید ساختار سازی کنیم و این متناسب با مفهوم حماسه باشد.

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.