صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه تغییر رفتار خصمانه آمریکا نسبت به ملت ایران را تغییر دهنده فضای مناسبات دانست گفت: تمامی طرف‌های برجام به تعهدات خود مسئولانه عمل کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری امروز (دوشنبه) که به همراه معاونان وزارت خارجه برای ارائه گزارش عملکرد دستگاه سیاست خارجی دولت سیزدهم، برگزار شد در پاسخ به سوالی در مورد انتخابات آمریکا و تحولات اخیر در جریان انتخابات این کشور گفت: همانطور که پیش از این نیز گفته‌ایم برای ما آمد و شد دولت‌ها و اشخاص اهمیتی ندارد و آنچه که مهم است این است که دولت آمریکا در طول سال‌های گذشته همواره نگاهی خصمانه و سیاست خصمانه در ارتباط با ایران در پیش گرفته و آنچه که می‌تواند فضای مناسبات را تغییر دهد تغییر رفتار خصمانه آمریکا نسبت به ملت ایران است.

تمامی طرف‌های برجام به تعهدات خود مسئولانه عمل کنند

کنعانی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد احتمال انجام توافق جدید بین ایران و کشور‌های عضو برجام تصریح کرد: آنچه که برای ما موضوعیت دارد بازگشت متعهدانه و کامل تمام اعضا به توافق و تعهدات در نظر گرفته شده در برجام است و در چارچوب این توافق تعهدات کاملاً روشن است.

وی افزود: طرف‌های دیگر به تعهدات خود در این توافق پایبند نبودند و ایران بوده که به تعهدات خود عمل کرده است. تاکید ما این است که تمامی طرف‌های برجام باید به تعهدات خود مسئولانه عمل کنند.

با تبدیل حقوق بشر به یک ابزار سیاسی مخالفیم

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با تغییر جاوید رحمان گزارشگر حقوق بشر ایران و انتخاب فرد جدید به عنوان جانشین وی گفت: همانطور که بار‌ها گفته‌ایم ما با تبدیل حقوق بشر به یک ابزار سیاسی مخالف هستیم. حقوق بشر یک مقوله انسانی و مقدس است و نباید تحت الشعاع اهداف و رویکرد دولت‌های مشخص برای تحمیل سیاست‌های نامشروع آنها به دیگر کشور‌ها قرار بگیرد.

این خبر تکمیل می‌شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.