آمریکا چند کلاهک‌های هسته‌ای دارد؟ حمله پهپادی مقاومت عراق به یک هدف مهم در جنوب فلسطین اشغالی تیراندازی در فیلادلفیا آمریکا ۳ کشته و ۷ زخمی برجای گذاشت (۳۱ تیر ۱۴۰۳) اعضای کمیته دیوان محاسبات مجلس تعیین شدند تصمیم آمریکا و ژاپن برای امضای سند دفاع هسته‌ای ظریف: لیست نهایی وزرای دولت چهاردهم تا ۲ مرداد اعلام می‌شود | شورای راهبری پس از تشکیل کابینه منحل خواهد شد از نحوه جانمایی موکب‌های ایرانی اربعین در عراق چه می‌دانیم؟ وزیر اطلاعات: داعشی های سرگردان گسیل شده به ایران دستگیر شدند وزیر آموزش‌وپرورش: جذب بیش‌از ۱۰۵ هزار معلم هم‌زمان با تقویت مدارس دولتی اتفاق افتاد ۶ شهید؛ ۳ مفقود و ۸۳ زخمی آخرین آمار شهدا و زخمی‌های حمله رژیم صهیونیستی به الحدیده یمن تاکید سفیر چین در تهران بر تلاش برای حفظ برجام | باید کشور فلسطین به پایتختی «قدس» ایجاد شود مخبر آیین‌نامه اجرایی واردات خودرو‌های کارکرده را ابلاغ کرد (۳۱ تیر ۱۴۰۳) پزشکیان: حمایت رهبری بزرگ‌ترین سرمایه‌ ماست پژمانفر: کمیسیون اصل۹۰ با رویکرد حمایتی، بر دولت چهاردهم نظارت خواهد داشت فرایندهای آغاز دولت چهاردهم؛ از تنفیذ تا رأی اعتماد ترقی: اگر اصلاح‌طلبان بگذارند، آقای پزشکیان گرایشی به سیاست غرب ندارد | دولت جدید با مجلس چالش جدی خواهد داشت | مشهد برای هر دولتی باید مهم باشد انفجار مهیب در حیفا مزاح رهبر انقلاب با رئیس جمهور منتخب + فیلم برنامه خرید خدمت سربازی اجرا نخواهد شد | مشمولان خدمت وضعیت خود را مشخص کنند توصیه اکید رهبری، تعامل سازنده مجلس با دولت جدید است
سرخط خبرها

وزیر آموزش‌وپرورش: جذب بیش‌از ۱۰۵ هزار معلم هم‌زمان با تقویت مدارس دولتی اتفاق افتاد

  • کد خبر: ۲۴۰۲۶۱
  • ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴
وزیر آموزش‌وپرورش: جذب بیش‌از ۱۰۵ هزار معلم هم‌زمان با تقویت مدارس دولتی اتفاق افتاد
وزیر آموزش‌وپرورش گزارشی از عملکرد این وزارت‌خانه در دولت سیزدهم ارائه کرد و گفت: در دولت سیزدهم، بیش‌از ۷ هزار مدرسه و ۳۳ هزار کلاس درس با جهت‌گیری مناطق محروم و همچنین ۲ هزار و ۷۰۰ فضای ورزشی درون‌مدرسه‌ای ساخته شده و ۵ همت تجهیزات برای مدارس ارسال و ۱۹۲ هنرستان جدید تحویل و ۴۰۰ هنرستان هم در دست ساخت است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رضامراد صحرایی ظهر یکشنبه (۳۱ تیر ۱۴۰۳) در جلسه هیئت وزیران، به ارائه گزارشی از عملکرد این وزارت‌خانه در دولت سیزدهم پرداخت و با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب دولت سیزدهم را «دولت کار، امید و حرکت» نام‌گذاری کردند، اظهار کرد: اجرای حقیقی سند تحول بنیادین در دولت در دستورکار رئیس‌جمهور، شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت آموزش‌وپرورش قرار گرفت. در این زمینه چند کار مهم انجام شد که مهم‌ترین آن کاهش فاصله سند با صحنه است؛ سند مدرسه در تراز تحول سندی بود که در شورای عالی آموزش و پرورش قرار گرفت و الان در دستور کار قرار گرفته‌است. نقشه راه سند تحول بنیادین بعد از ۱۲ سال و بیش از ۱۰ مرتبه تاکید رهبر انقلاب توسط رئیس جمهور شهید تدوین شد و تا پایان سال ۱۴۱۲ برنامه‌ریزی های لازم انجام شده است و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده و در دستور کار وزرای آموزش و پرورش آینده خواهد بود.

وی افرود: همچنین در راستای تقویت کمی و کیفی نظام تربیت معلم کشور سیاست‌ها و ضوابط کیفیت بخشی دانشگاه فرهنگیان تصویب شد و ۱۴ تحول ایجاد کرد که مهم‌ترین آنها هیئت جذب مرکزی برای دانشگاه فرهنگیان، تاسیس پردیس تربیت مربی پرورشی در قم، تاسیس پردیس تربیت مدیر مدرسه و همچنین کنکور اختصاصی تربیت معلم است.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: در برنامه هفتم پیشرفت ۳۷ حکم برای آموزش و پرورش به تصویب رسید که به گواه متخصصان بی سابقه است؛ جهت‌گیری این احکام عبارات است از عدالت، تقویت جایگاه مدرسه، تقویت دانشگاه تربیت معلم، تقویت امور پرورشی و تربیت بدنی تقویت مدرسه سازی و همچنین تقویت صندوق ذخیره فرهنگیان.

مراد صحرایی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده توسط وزارت آموزش و پرورش در خصوص نهضت ملی مدرسه‌سازی گفت: معروف است که در دولت سیزدهم دولت به کارگاه مدرسه‌سازی تبدیل شد؛ در طول دولت بیش از ۷ هزار مدرسه و ۳۳ هزار کلاس درس با جهت‌گیری مناطق محروم و همچنین ۲ هزار و ۷۰۰ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای ساخته و ۵ همت تجهیزات برای مدارس ارسال و ۱۹۲ هنرستان جدید تحویل و ۴۰۰ هنرستان هم در دست ساخت است.

وی هم‌چنین به ارائه توضیحاتی درباره اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان پرداخت و اظهار کرد: انتظار ۱۰ ساله معلمان به همت دولت سیزدهم انجام شد و تا این لحظه بیش از ۱ میلیون و ۵ هزار پرونده بررسی شدند و میانگین ۲۶ درصد حقوق معلمان افرایش پیدا کرد. امروز شاهد مهاجرت معکوس کارمندان از دستگاه‌های دیگر به وزارت آموزش و پرورش هستیم و تدوین آیین نامه مسیر رشد معلمین نیز در همین مسیر اتفاق افتاد. فارغ از چالشی که در اجرای اول داشت، رتبه بندی یک خاطره شیرین در کام معلمان در تاریخ آموزش و پرورش کشور بوده‌است. البته تازه آغاز کار رتبه بندی است؛ چراکه رتبه‌ها فقط به اندازه ۵ سال اعتبار دارند.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه بحران کمبود معلم مدیریت شد و امروز به مساله‌ای مدیریت پذیر تبدیل شده است، عنوان کرد: در مجموع ۲۶۳ هزار ردیف استخدامی به وزارت آموزش و پرورش داده شد و بیش از ۱۰۵ هزار معلم نیز در سال ۱۴۰۳ جذب می‌شود. همچنین قانون تاثیر قطعی نمرات امتحانات نهایی در راه‌یابی به دانشگاه‌ها امروز اجرایی شده است که دو نتیجه اصلی آن بازگشت مرجعیت به مدرسه و عدالت است.

مراد صحرایی با بیان اینکه «تقویت مدارس دولتی در دستور کار شخص رئیس جمهور شهید بود که در این زمینه گام‌هایی برداشته شده است»، افزود: توجه به دانش‌آموزان تیزهوش و احیای امور پرورشی از دیگر اقداماتی است که در دولت سیزدهم انجام شد؛ در این زمینه بیش از ۱۱ میلیون نفر روز اردو در سال ۱۴۰۲ برگزار شد و نهضت ملی اردویی شکل گرفته است. همچنین اولین و تنها سند تربیت پیش از مدرسه در دولت سیزدهم تصویب شد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->