صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

پس از اعلام بخشنامه تعطیلی ۴ ساعته اصناف و بازاریان جهت کاهش مصرف انرژی از سوی معاون دادستان مشهد، بررسی‌ها حاکی از آن بود که کسبه یا اطلاعی از بخشنامه نداشتند یا آن را باعث اخلال در کسب و کارشان عنوان کردند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ گرمای هوا باعث افزایش مصرف برق و حامل های انرژی شده است و این مسئله، سبب تعطیلی ادارات و بانک های شهرهای مختلف کشور شده است. اما مشهد تاکنون تصمیمی برای تعطیلی اداراا یا بانک های خود اتخاذ نکرده است.

روز گذشته (۲ مرداد ۱۴۰۳) بود که معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان‌رضوی از تعطیلی چهارساعته واحدهای صنفی مشهد تا ۲۰ روز آینده در راستای مدیریت مصرف برق خبر داد. 

سید هادی شریعت یار گفته بود: از تاریخ چهارشنبه (سوم مرداد ۱۴۰۳) به مدت ۲۰ روز (ایام پیک مصرف برق و ورود سامانه گرمایشی در کشور)، از ساعت ۱۳ الی ۱۷ همه صنوف به‌استثنای آن‌هایی که به علت شرایط خاص و ویژه مستثنی گردیده‌اند (که توسط اتاق اصناف اعلام گردیده است) بدون اینکه برق آن‌ها قطع گردد، اقدام به تعطیلی واحد صنفی خود بنمایند.

مشاهدات میدانی خبرنگار شهرآرانیوز در اولین روز از اجرای دستورالعمل حاکی از آن بود که چنین مسئله ای رعایت نشده است و کاسبان مشهدی یا اظهار بی اطلاعی کردند یا با این طرح مخالف بودند و دلیل آنان، نیاز به کاسبی و روشن بودن چراغ کسب و کارشان عنوان شد.

همچنین مدیر بازرسی و نظارت اصناف خراسان رضوی هم در مصاحبه ای گفته بود: رستوران‌ها، اتحادیه خواروبار، سوپرمارکت‌ها، آبمیوه و بستنی، اغذیه و فست‌فود‌ها و نانوایی‌ها از تعطیلی چهار ساعته مستثنی هستند. 

طرح خاموشی مغازه ها قرار است ۲۰ روز در مشهد به اجرا گذاشته شود و مشخص نیست اصناف و بازاریان در تابستان و فصل مسافرت زائران به مشهد، چنین طرحی را رعایت خواهند کرد یا مدیران دولتی در مشهد و خراسان رضوی راه دیگری برای ناترازی مصرف برق در این شهر پیدا خواهند کرد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.