وزارت صمت: مجوزی برای افزایش قیمت محصولات ایران خودرو صادر نشده است رکورد مصرف برق کشور شکسته شد (۴ مرداد ۱۴۰۳) قیمت موبایل‌های سامسونگ و شیائومی (۴ مرداد ۱۴۰۳) بوی کهنگی پوشاک تاناکورا، تولیدکننده داخلی را خفه کرد | پُزِ کهنه طلا و سکه امروز در مشهد چند قیمت خورد؟ (۴ مرداد ۱۴۰۳) قانون سامان‌دهی مسکن چه تاثیری بر بازار گذاشته است؟ قطع برنامه‌های عادی صداوسیما برای اعلام هشدار نارنجی هواشناسی قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۴ مرداد ۱۴۰۳) | قیمت‌ها افزایش یافت قیمت‌ها در بازار خودرو‌های داخلی افزایشی شد (۴ مرداد ۱۴۰۳) | افزایش ۱ تا ۲۱ میلیون تومان مشهد نیازمند همدلی برای عبور از اوج مصرف برق قیمت امروز ارز، طلا، سکه، بیت‌کوین (۴ مرداد ۱۴۰۳) | سکه امامی وارد کانال ۴۱ میلیون تومان شد رشد ۶ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی نسبت به سال گذشته آیا اگر وام بگیریم، یارانه‌مان قطع می‌شود؟ بی‌توجهی بورس به دلار نیما فعالیت سامانه‌های ساتنا، پایا و چکاوک، امروز پنجشنبه (۴ مرداد) برقرار است شرایط خانه دار شدن دهک‌های ۱ تا ۴ آسان شد + جزئیات نرخ جدید جریمه روزانه خودرو‌های فاقد معاینه فنی اعلام شد قیمت امروز انواع میوه و صیفی جات در مشهد (۴ مرداد ۱۴۰۳) | افزایش ۷ هزار تومانی قیمت گوجه فرنگی ۲۹ میلیون پیام هشدار برای پرمصرف‌های برق ارسال شد | برخی مشترکان بیش از ۳ میلیون پول برق می‌دهند قیمت جدید «ری را» تکذیب شد + فیلم (۳ مرداد ۱۴۰۳) بانک های کل کشور، پنجشنبه ۴ مرداد تعطیل شدند + ساعت کاری بانک ها در روزهای شنبه و یکشنبه قیمت انواع مدل‌های موبایل امروز چند؟ (۳ مرداد ۱۴۰۳) کدام اصناف مشهد از تعطیلی چهار ساعته مستثنی هستند؟ خراسان رضوی بیشترین تعداد آثار تاریخی منقول کشور را داراست اعلام نرخنامه مصوب ۱۴۰۳ آموزشگاه‌های رانندگی در مشهد (۳ مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مشهد نیازمند همدلی برای عبور از اوج مصرف برق

  • کد خبر: ۲۴۱۰۴۰
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۸
مشهد نیازمند همدلی برای عبور از اوج مصرف برق
با تلاش‌های شبانه‌روزی در مجموعه صنعت برق، باوجود افزایش مصرف، تاکنون موفق به تأمین برق پایدار برای تمامی مشترکان شده‌ایم؛ با‌این‌حال، صرفه‌جویی هر‌چه‌بیشتر شهروندان، به ما در ارائه خدمات بهتر و جلوگیری از محدودیت تأمین انرژی کمک خواهد کرد.

گرمای شدید هوا در کشور و به تبع آن در خراسان رضوی و شهر مشهد، منجر به افزایش چشمگیر مصرف برق شده است. این افزایش بار، فشار زیادی به شبکه برق وارد می‌کند و ممکن است پایداری آن را به خطر بیندازد.

در حوزه عملیاتی این شرکت، یک‌میلیون و ۸۵۰‌هزار مشترک وجود دارد که اوج مصرف در این روز‌های گرم به بیش از ۱۸۷۰ مگاوات رسیده است که مصرف بسیار بالای برق را نشان می‌دهد؛ بنابراین با توجه به ضرورت مشارکت همگانی، راهکار‌های ساده‌ای برای صرفه‌جویی به شهروندان نظیر تنظیم دمای کولر‌های گازی روی ۲۴‌درجه و استفاده از دور کند کولر‌های آبی، خاموش‌کردن لامپ‌های اضافی و لوازم برقی غیرضروری، استفاده‌نکردن از لوازم برقی پرمصرف در ساعات اوج بار (۱۱ صبح تا ۱۸) توصیه می‌شود. 

با تلاش‌های شبانه‌روزی در مجموعه صنعت برق، باوجود افزایش مصرف، تاکنون موفق به تأمین برق پایدار برای تمامی مشترکان شده‌ایم؛ با‌این‌حال، صرفه‌جویی هر‌چه‌بیشتر شهروندان، به ما در ارائه خدمات بهتر و جلوگیری از محدودیت تأمین انرژی کمک خواهد کرد. به یاد داشته باشیم که هر کیلووات ساعت برق که صرفه‌جویی می‌کنیم، به حفظ پایداری شبکه برق، تأمین برق برای مصارف ضروری و رونق تولید و صنعت کمک می‌کند. 

ما با هم، می‌توانیم تابستانی خنک و بدون محدودیت انرژی را رقم بزنیم. در‌همین‌راستا در جلسات ویژه راهکار‌های کاهش مصرف با حضور معاون دادستان مرکز استان خراسان رضوی در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و رؤسای اتحادیه‌ها و اصناف برگزار و تصمیم گرفته شد در اقدامی مشارکتی، واحد‌های صنفی نسبت به تعطیلی چهارساعته خود اقدام کنند، مطابق این اقدام قرار شد بدون اینکه برق واحد‌های صنفی مشهد قطع شود، از دیروز به‌مدت بیست روز از ساعت ۱۳ تا ۱۷ همه صنوف به‌استثنای صنوفی که فعالیت آنها بدون وقفه باید دایر باشد، اقدام به تعطیلی داوطلبانه صنفی خود می‌کنند و این حرکت منصفانه و حمایت اصناف قطعا کمک مؤثری برای تأمین برق تمامی مشترکان خواهد بود. 

علاوه بر مصرف بهینه انرژی توسط مشترکان، حرکت جدی و مؤثر به‌سمت تولید برق تجدیدپذیر از‌جمله احداث نیروگاه‌های خورشیدی و بادی اهمیت بسیاری دارد و قطعا با حمایت و احداث نیروگاه‌های خورشیدی در سطح وسیع، هم می‌توان ناترازی برق را برطرف کرد و هم به محیط زیست کمک کرد تا از آلوده‌کردن بیشتر آن جلوگیری شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->