صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

علیرضا رضایی: از اعتبار کشتی خراسان دفاع می‌کنیم

  • کد خبر: ۲۴۰۹۶۷
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۵
علیرضا رضایی گفت: کشتی خراسان در سال‌های اخیر در رده‌های پایه خوب کار کرده است و ان‌شاءا... این بچه‌ها در آینده مطرح می‌شوند و بار دیگر کشتی خراسان را به جایگاه اصلی‌اش برمی‌گردانند.

به گزارش شهرآرانیوز، کشتی خراسان که پس از سال‌های طلایی‌اش نزدیک به یک دهه است که دوران گذار را به سر می‌برد، حالا با انگیزه‌های متفاوت دوباره به لیگ‌برتر آمده است تا نسل جدیدی از خوشبختی را برای دایره طلایی به ثمر برساند. خراسان در سال‌های اخیر هیچ‌گاه رسول خادم‌ها و ستاره‌هایی این‌چنینی تحویل کشتی کشور نداده، اما توانسته است تک‌ستاره‌‎هایی را به منصه ظهور برساند که می‌توانند در آینده‌ای نه‌چندان‌دور میدان‌دار دوبنده تیم‌ملی باشند. تیم کشتی آزاد صنایع غذایی معینی‌پور درحالی امسال برای حضور در لیگ‌برتر ثبت‌نام کرده و وارد گود شده که حالا سرمربی‌اش یک چهره نام‌آشنای جامعه کشتی است. علیرضا رضایی، ستاره سال‌های نه‌چندان‌دور کشتی کشور که سابقه پوشیدن دوبنده تیم‌ملی بزرگ‌سالان، کسب نقره المپیک آتن، طلای بازی‌های آسیایی و برنز رقابت‌های جهانی را در کارنامه دارد، حالا قرار است سکان‌دار هدایت تیم کشتی خراسان باشد و بار دیگر نام و آوازه کشتی این خطه کشتی‌پرور را در کشور بر سر زبان‌ها بیندازد. علیرضا رضایی در گفتگو با شهرآراورزشی از دلایل حضورش در مشهد و اهدافش برای آقایی تیم خراسان در کشور می‌گوید.

حضور علیرضا رضایی در مشهد و سکان‌داری تیم کشتی آزاد خراسان. از اینجا شروع کنیم...

توفیقی شد تا در خدمت کشتی خراسان‌رضوی باشم و وقتی علی‌آقای معینی‌پور از من خواستند تا هدایت تیم کشتی آزاد صنایع غذایی معینی‌پور را در لیگ‌برتر به عهده بگیرم، با جان و دل پذیرفتم. در این مدت و با شناختی که به دست آوردم، فهمیدم گروه صنایع غذایی معینی‌پور با حضورشان در ورزش به‌دنبال انجام مسئولیت اجتماعی خود هستند و از این بابت بسیار خوش‌حالم.

این عامل انگیزاننده خوبی برای شما بود تا به مشهد بیایید؟

صددرصد. از طرفی مشهد شهر امام‌رضا (ع) است و خود آقا امام‌هشتم (ع) هم عاملی بودند تا با جان و دل به مشهد بیایم و کار کنم.

شما سال‌ها در سطح ملی با آزادکاران خراسانی حشر و نشر داشته‌اید و باید شناخت خوبی از کشتی مشهد داشته باشید.

همین‌طور است. در این مدت با بررسی هشتاد سال فعالیت کشتی کلاسیک ایران، اطلاعات خوب آماری و تحلیلی از کشتی خراسان جمع‌آوری کردم. خراسان همواره قطب کشتی کشور بوده است و البته باید این واقعیت را بپذیریم که الان در دوران گذار خودش است؛ خطه‌ای که قهرمانان و پهلوانان زیادی را طی دهه‌ها به کشتی کشور معرفی کرده است.

پس با شناختی که از وضعیت کنونی کشتی خراسان‌رضوی دارید، به نظر شما کشتی استان در چه وضعیتی است؟

کشتی خراسان در سال‌های اخیر در رده‌های پایه خوب کار کرده است و ان‌شاءا... این بچه‌ها در آینده مطرح می‌شوند و بار دیگر کشتی خراسان را به جایگاه اصلی‌اش برمی‌گردانند.

برسیم به تیم صنایع غذایی معینی‌پور. راهبردتان برای این فصل چیست؟ آیا به‌دنبال بستن تیمی جوان و بومی هستید یا قرار است تیمتان با جذب ستاره‌ها و ازیکنان خارج از استان رؤیا‌های بزرگی در سر بپروراند؟

تیم ما امسال تلفیقی از همه اینهاست. ما هم جوان خواهیم داشت، هم کشتی‌گیران بومی و هم کشتی‌گیرانی از خارج استان که بتوانند به ما کمک کنند. کشتی خراسان همین حالا کشتی‌گیران درخوراعتنایی در سطح کشور دارد.

برگزاری لیگ‌برتر بلافاصله پس از المپیک چطور است؟

چون رقابت‌ها پس از المپیک و رقابت‌های جهانی وزن‌های غیرالمپیکی برگزار می‌شود، به نظرم وضعیت بدنی آزادکاران بسیار مطلوب و سطح رقابت‌ها بالا باشد.

هدف‌گذاری‌تان برای این مسابقات چیست؟ هواداران باید از تیم شما در لیگ‌برتر چه انتظاری داشته باشند؟

ما همه توانمان را به کار می‌گیریم تا بتوانیم اول از همه از اعتبار کشتی خراسان دفاع کنیم. باید با شایستگی کار کنیم تا در کشور بار دیگر خراسان به جایگاه واقعی‌اش برسد. از هواداران کشتی‌دوست خراسانی هم می‌خواهم در مسابقاتی که میزبان هستیم، ما را تنها نگذارند.

آیا درباره جذب بازیکنی هم اقدام کرده‌اید؟

این مسئله یکی از گلایه‌های ماست. مذاکره‌نکردن با ملی‌پوشان المپیکی کاری درست و اخلاقی بود، اما متأسفانه الان به کشتی‌گیران جوان هم اعلام شده است که نباید با تیم‌های لیگ‌برتری مذاکره کنند و این حرکت هم زیبنده نیست. گویا سرمربی تیم‌ملی جوانان به کشتی‌گیران گفته است هیچ‌کس حق ندارد با تیم‌های دیگر مذاکره کند؛ این موضوع اصلاً درست نیست و به نوعی سوءاستفاده از وضعیتی است که در آن حضور دارد. امیدوارم فدراسیون و سازمان لیگ برخوردی منطقی با این موضوع داشته باشند. مگر چند کشتی‌گیر وجود دارند که ما با آنها قرارداد ببندیم؟! این وضعیت نابرابر است و اصلا قشنگ نیست. من سال‌ها در رده‌های سنی مختلف به‌عنوان سرمربی و مدیر تیم‌های ملی بودم و در لیگ شرکت نکردم تا از این موضوعات دور باشم. به‌هرحال هر کسی با توجه به مسئولیتی که قبول می‌کند، یا باید به فکر مسئولیتش باشد یا در لیگ تیم‌داری کند. اگر هم در لیگ تیم‌داری می‌کند، باید جوانمردانه باشد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.