صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت‌بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با اعلام اینکه دلگان در استان سیستان‌وبلوچستان با ۴۹.۷ درجه گرم‌ترین شهر ایران بود، گفت: در ۲۴ ساعت اخیر، دمای هوا در ۱۰ استان به بالای ۴۵ درجه رسید.

به گزارش شهرآرانیوز، صادق ضیائیان با بیان اینکه حدود نیمی از روز‌های تیر امسال بیشینه دمای مطلق کشور به ۵۰ درجه سلسیوس و بیشتر از آن رسیده است، اظهار کرد: براساس اطلاعات، باوجود ادامه گرمای هوا در کشور، طی ۷ روز اخیر، دمای هوا در هیچ ایستگاهی به ۵۰ درجه مطلق نرسید.

وی افزود: باوجوداین در شبانه‌روز گذشته، بیشینه دمای هوا در حداقل ۱۰ استان کشور به بیش‌از ۴۵ درجه سلسیوس رسیده است.

وی ادامه داد: بر این اساس، گرم‌ترین مناطق کشور در ۲۴ ساعت گذشته شامل «دلگان» در سیستان‌وبلوچستان با دمای ۴۹.۷، «بافق» در یزد ۴۹.۴، «بستان» در خوزستان ۴۸.۵، «امیدیه» در خوزستان و «ریگان» در کرمان ۴۸.۴، «فهرج» در کرمان ۴۸.۳ و «دهلران» در استان ایلام ۴۸.۲ درجه سلسیوس بوده است.

وی اضافه کرد: بیشینه دمای هوا در ایستگاه‌های هواشناسی «اهواز» به ۴۸.۱، «میانده جیرفت» کرمان، ۴۷.۹، «طبس» خراسان جنوبی ۴۷.۷، «برازجان» بوشهر ۴۷.۶، «بمپور» سیستان و بلوچستان ۴۷.۵، «اهرم» بوشهر ۴۷.۴ و «آغاجاری» خوزستان و «خورموج» بوشهر ۴۷.۴ و درجه سلسیوس رسیده است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت‌بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با اعلام اینکه گرمای هوا امروز نیز در اکثر مناطق کشور ادامه دارد، گفت‌: از فردا، ابتدا در نوار شمالی کشور و سپس از روز دوشنبه در اغلب مناطق کشور روند تدریجی کاهش دما آغاز و قدری از شدت گرمای هوا کاسته می‌شود. البته این به معنی خنک‌شدن هوا نیست؛ بلکه صرفاً مقداری از شدت گرما کاسته می‌شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.