صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

۶۸ درصد مشترکان گاز خراسان رضوی مشمول پاداش شدند

  • کد خبر: ۲۴۱۶۸۶
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۶
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: در زمستان سال گذشته ۶۸ درصد مشترکین این استان با بهره گیری از راهکار‌های مدیریت مصرف گاز، مشمول دریافت پاداش با رقمی معادل ۴۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن افتخاری با اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس مصوبه دولت در خرداد ماه۱۴۰۲ با موضوع تخفیف و پاداش صرفه‌جویی در مصرف گاز، اگر مشترکان گاز در بازه زمانی ۱۶ آذرماه تا ۱۵ اسفند ماه حداقل ۱۰ و تا ۳۵ درصد صرفه جویی کنند از پاداش صرفه جویی بهره مند می‌شوند.

وی افزود: ۶۸ درصد مشترکان گاز در استان خراسان رضوی در زمستان سال گذشته با رعایت الگو‌های مدیریت مصرف و همراهی با طرح‌های فرهنگی همانند پویش "هر خانه یک اتاق گرم" و "پویش مردمی سازی مدیریت مصرف گاز" مشمول این پاداش شدند.

افتخاری اضافه کرد: مبلغ پاداش مشترکان خوش مصرف گاز در خراسان رضوی رقمی بالغ بر ۴۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است که طی سه ماهه اول امسال به صورت بستانکار در قبوض اعمال شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: در شهرستان مشهد از مجموع یک میلیون و ۴۳۴ هزار و ۹۳۲ مشترک، تعداد ۹۹۸ هزار و ۶۲۶ مشترک با رقم ۲۳۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از پاداش مدیریت مصرف گاز بهره‌مند شدند. همچنین شهرستان‌های بردسکن و درگز با ۶۸ درصد به صورت مشترک در جایگاه اول و کاشمر و سرخس نیز به ترتیب با ۶۷ و ۶۶ درصد مشترک مشمول پاداش در بخش شهرستان‌ها در رده‌های بعدی شهرستان‌هایی با بیشترین کاهش مصرف گاز در استان قرارگرفتند.

به گفته افتخاری، به طور میانگین ۵۷ تا ۶۹ درصد مشترکین گاز در مشهد و دیگر شهرستان‌های خراسان رضوی از پاداش و تخفیف مدیریت مصرف بهره‌مند شدند که شایسته تقدیر و تشکر است.

وی گفت: استفاده مشترکان گاز از راهکار‌های بهینه‎سازی مصرف انرژی در بخش خانگی و عمومی کمک بزرگی به تحقق شعار سال ۱۴۰۳ با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" می‌کند. خراسان رضوی طی سال‌های گذشته دو طرح فرهنگی "هر خانه یک اتاق گرم" و "مردمی سازی مدیریت مصرف گاز" را با هدف کاهش مصرف بخش خانگی و تخصیص گاز بیشتر به واحد‌های تولیدی صنعتی اجرایی کرد که حاصل آن کاهش مصرف گاز در استان بود.

گفتنی است؛ خراسان رضوی با دو میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک گاز پس از استان تهران بزرگ دارنده بیشترین مشترک گاز کشور است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.