صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال یک میلیون و ۴۹۵ هزار دانش‌آموز وارد پایه اول دبستان می‌شوند که ۱۱۰ هزار نفر نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حمید طریفی حسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: امسال یک میلیون و ۴۹۵ هزار دانش‌آموز وارد پایه اول دبستان می‌شوند که ۱۱۰ هزار نفر نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. در مجموع ۹ میلیون و ۱۹۰ هزار نفر دانش‌آموز دوره ابتدایی هستند که تاکنون ۸۰ درصد ثبت‌ نام پایه اول دبستان و ۹۰ درصد ثبت‌ نام در کل دوره ابتدایی را انجام داده‌اند.

وی بیان کرد: کلاس‌‎بندی ۹۰ درصد دانش‌آموزان انجام و کار سازماندهی معلمان آغاز شده است. بخشی از معلمان ابتدایی براساس سازمان نظام دوری فعالیت می‌کنند، بخشی از معلمان که سال گذشته کلاس اول را تدریس کردند امسال به همراه دانش‌آموزان همان کلاس به سال دوم می‌روند و این موضوع تا کلاس سوم ادامه دارد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۶۰ ساعت آموزش ضمن خدمت برای توانمندسازی معلمان در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: معلمان براساس سابقه کار، مدرک تحصیلی و شرکت در دوره‌های ضمن خدمت سال تحصیلی گذشته می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند.

طریفی حسینی ادامه داد: امسال یک نیاز سنجی مدرسه‌محور صورت گرفته تا نیاز آنها را شناسایی و به مناطق اعلام کنند و برنامه‌ریزی لازم برای دوره‌های توانمندسازی به صورت حضوری از هفته سوم مرداد آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای کیفیت و کمیت نیرو‌ها ضوابطی در نظر گرفته و در اختیار مدیران قرار داده شده است، تصریح کرد: قرارگاه عدالت تربیتی به همراه نوسازی مدارس، بهسازی و شاداب‌سازی ۱۱۰ هزار کلاس درس را آغاز کرده‌اند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: الگوی مدرسه سند تراز به استان‌ها ابلاغ شده و این الگو قرار است در ۱۰ درصد مدارس دولتی مانند شاهد و ۵۰ درصد مدارس غیر دولتی انجام شود، بر این اساس باید وضعیت مدارس را با کمک راهبران تحول مشخص و ارزیابی کنند که منابعی هم برای این اقدام در نظر گرفته شده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.