صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

صدور ۳۰۰ هزار گذرنامه زیارتی برای زائران اربعین

  • کد خبر: ۲۴۲۰۱۱
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۳
رئیس اداره گذرنامه فراجا اعلام کرد: از ابتدای ماه محرم (یکشنبه ۱۷ تیر) تا امروز (سه‌شنبه ۹ مرداد) بیش از ۳۰۰ هزار جلد گذرنامه زیارتی برای زائران اربعین صادر شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سرهنگ امیر نودهی با اشاره به افزایش چندین برابر درخواست گذرنامه زیارتی در سال جاری، اظهار کرد: گذرنامه زیارتی فعلاً برای سفر به عراق قابل استفاده است و دارندگان آن می‌توانند در همه ایام سال از این گذرنامه برای سفر به عتبات عالیات بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: هزینه این نوع گذرنامه بسیار ناچیز است و با هزینه ۶۵ هزار تومان صادر می‌شود که پنج سال نیز اعتبار دارد. امسال به دلیل صدور گذرنامه زیارتی، دیگر برچسب تمدید برای گذرنامه‌های عادی که تاریخ انقضای آن گذشته نخواهیم داشت.

سرهنگ نودهی در خصوص اشکالات سامانه الکترونیک صدور گذرنامه عنوان کرد: این مسئله به بخش زیرساخت فراجا مربوط است، اما از شهروندان می‌خواهیم که به دلیل حجم بالای مراجعه در برخی از ساعات روز، در ساعات غیر پیک مانند عصر‌ها برای ثبت‌ نام اقدام کنند.

رئیس اداره گذرنامه فراجا با اشاره به اینکه اکنون درخواست صدور گذرنامه از طریق سامانه‌های غیر حضوری مانند پلیس من، سخا و درگاه پلیس قابل انجام است، تصریح کرد: متقاضیان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز امکان ثبت‌نام دارند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.