صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

عبدالکبیر که به نمایندگی از طالبان در مراسم تحلیف شرکت کرد در دیدار با وزیر کشور دولت سیزدهم گفت: روابط سازنده با کشور‌های همسایه بخش مهم سیاست خارجی ما است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ عبدالکبیر، معاون سیاسی نخست وزیر طالبان که به منظور شرکت در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان به ایران سفر کرده است در دیدار با احمد وحیدی گفت که برقراری روابط سازنده با کشور‌های همسایه بخش مهمی از سیاست خارجی حکومت سرپرست افغانستان است.

او در این دیدار ضمن تشکر از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف به افغانستان گفت: حکومت سرپرست اجازه استفاده از خاک افغانستان را علیه هیچ کشور دیگری نمی‌دهد.

معاون سیاسی نخست وزیر همچنین افزود که حکومت سرپرست به دنبال آن است تا بخشی از توسعه منطقه‌ای شود.

عبدالکبیر در بخش دیگری از این سخنان خود عنوان کرد که روابط مثبت و سازنده با کشور‌های همسایه بخش مهم سیاست خارجی حکومت سرپرست است.

تهران علاقه‌مند توسعه مناسبات با کابل است

احمد وحیدی نیز سفر مقامات عالی رتبه دو کشور را در راستای گسترش روابط دو کشور ارزشمند خواند.

او گفت تهران علاقمند به توسعه مناسبات با افغانستان در عرصه‌های مختلف است.

وزیر کشور دولت سیزدهم، ایجاد بستر‌های همکاری در بخش‌های مختلف بین دو کشور را مفید خواند.معاون نخست وزیر طالبان در تهران: ما خواهان روابط سازنده با همسایگان هستیم

عبدالکبیر که به نمایندگی از طالبان در مراسم تحلیف شرکت کرد در دیدار با وزیر کشور دولت سیزدهم گفت: روابط سازنده با کشورهای همسایه بخش مهم سیاست خارجی ما است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.