صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

فرماندار تایباد گفت: سال گذشته قریب به ۵۵۸ هزار نفر و در ۴ ماهه سال جاری حدود ۲۵۰ هزار از اتباع افغانستانی غیرمجاز که در جای جای استان‌های کشور دستگیر شدند از طریق مرز دوغارون به کشور خود بازگشتند.

مهدی شیردل در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اعلام این خبر، اظهار کرد: روزانه پنج هزار و ۵۰۰ نفر شامل، مسافران ایرانی و افغانستانی، فعالان اقتصادی این ۲ کشور و رانندگان به صورت قانونی در این گذرگاه رسمی کشور  تردد می‌کنند.

وی با بیان اینکه تردد اتباع افغانستانی غیرمجاز در هر کجای کشور ممنوع است، افزود: ورود و تردد غیر قانونی اتباع افغانستانی در ایران مربوط به سال‌های گذشته است و در راستای برخورد با اتباع غیرمجازی که در ایران سکونت دارند طی یک سال گذشته این افراد شناسایی شده و مراحل قانونی برای برگشت آن‌ها به کشورشان از طریق دستگاه‌های متولی انجام شده است.

فرماندار تایباد ادامه داد: سال گذشته قریب به ۵۵۸ هزار نفر و در ۴ ماهه سال جاری حدود ۲۵۰ هزار از اتباع افغانستانی غیرمجاز که در جای جای استان‌های کشور دستگیر شدند از طریق مرز دوغارون به کشور خود بازگشتند و تصمیمات لازم از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران درخصوص برگشت اتباع غیرمجاز به افغانستان همچنان در حال انجام است.

به گزارش شهرآرانیوز، گذرگاه زمینی دوغارون مهمترین معبر ورود و خروج اتباع افغانستانی به جمهوری اسلامی ایران است.مرز دوغارون در فاصله ۱۸ کیلومتری شهر تایباد قرار دارد. خراسان رضوی ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد که ۹۰ کیلومتر از این امتداد در تایباد قرار دارد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.