صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نخستین جلسه ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد برگزار شد

  • کد خبر: ۲۴۲۲۳۸
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲
نخستین جلسه اجرایی و هماهنگی  اقدامات ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد با حضور نمایندگان ستاد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، نخستین جلسه اجرایی ستاد دهه اخر صفر صبح امروز ۱۰ مرداد با حضور محمدرضا قلندرشریف شهردار مشهد، محسن داوری فرماندار مشهد، حجت الاسلام والمسلمین منصوریان رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد، جاوید کیانی رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد، شهرداران مناطق، مسئولان کمیته‌های شش گانه ستاد، نمایندگان جمعیت هلال احمر، میراث فرهنگی، صداوسیمای استان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسئولان مدیریت شهری در ستاد در سالن جلسات شهرداری مشهد برگزار شد. 

راه اندازی مقدمات برپایی قرارگاه اجرایی ستاد از امروز

فرماندار مشهد در این نشست فعالیت و برنامه ریزی‌های صورت گرفته در دهه پایانی صفر توسط شهرداری را مورد تقدیر قرار داد و گفت: طبق تجربه خوبی که در سال گذشته داشتیم از مجموعه مدیریت شهری انتظار داریم در ۶ کمیته مورد نظر فعالیت خود را همراه با آسیب شناسی ادامه دهند تا خدمت به زائر به بهترین شکل ممکن صورت گیرد. 

محسن داوری عنوان کرد: مورد انتظار است مقدمات برپایی قرارگاه اجرایی ستاد دهه آخر صفر از امروز کار خود را آغاز کند تا طبق سال گذشته کمیته‌ها در آن مستقر شوند، هماهنگی‌های مورد نیاز و ضروری اتفاق بیفتد و در راستای خدمت به زائر هر اقدامی لازم باشد انجام می‌دهیم. 

داوری استقبال از زائران امام رضا (ع) را در مسیر‌های ریلی، هوایی، اتوبوسرانی و سواره و پیاده بسیار مهم دانست و ابراز کرد: راه اندازی رفاهیات موقت مانند تامین آب، نظافت، برق و گاز در موکب‌های سطح شهر و بین راهی جهت خدمت به زائر باید مورد توجه قرار گیرد و در این زمینه هماهنگی‌های مورد نیاز را انجام خواهیم داد.

پررنگ شدن دهه آخر صفر به خاطر حضور مردم است

شهردار مشهد در این نشست گفت: مناسبت‌های متعددی در مشهد وجود دارد که از جمله مهمترین آنها دهه آخر صفر و ایام شهادت امام رضا (ع) و امام حسن مجتبی (ع) و رحلت پیامبر اکرم (ص) است و مدیریت شهری همیشه پای کار بوده است.

محمدرضا قلندرشریف تاکید کرد: هماهنگی و برنامه ریزی تمامی حوزه‌های مدیریت شهری در راستای تکریم زائر در دهه پایانی صفر بنا به اعتقاد شخصی، قلبی و ارادت تک تک کارکنان به علی بن موسی‌الرضا (ع) است که در این مسیر تلاش می‌کنند در غیر اینصور اگر بخواهیم به این موضوع شغلی نگاه کنیم این همه هماهنگی و یکدلی اتفاق نمی‌افتد.

قلندرشریف با تاکید بر این مطلب که خدمت در این ایام برای زائران افتخار است عنوان کرد: در دهه آخر صفر کار ویژه‌ای در مشهد و استان صورت می‌گیرد که ستاد استانی و شهرستانی ویژه هماهنگی امور تشکیل شده است  و ما علاوه بر خدماتی که برای خود تعریف کردیم با دستگاه‌های دیگر نیز این همکاری وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: از سال گذشته مردمی‌سازی را در دهه آخر صفر شروع کردیم که نشان دهنده توجه شهرداری به مردم، تشکل‌های فرهنگی و مسجد محوری کردن امور به ویژه در دهه آخر صفر است. اگر این دهه پر رنگ می‌شود به خاطر حضور مردم است و هیچ ارگانی نمی‌تواند مدعی خدمت به زائر در محرم و صفر بدون کمک به مردم باشد.

مدیریت بهینه خدمات شهرداری در راستای خدمت به زائر

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر مشهد نیز در این نشست ضمن تسلیت شهادت اسماعیل هنیه بر اثر ترور که صبح امروز در تهران اتفاق افتاد، گفت: مدیریت بهینه خدمات از سوی ستاد دهه پایانی صفر بسیار مهم است تا هزینه‌ها در جای درست مصرف شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن منصوریان، افزود: لذا آسیب شناسی صحیح خدمات در سال گذشته برای خدمت بهتر به زائر باید در دستور کار قرار گیرد و از اقداماتی که بازخورد مناسبی ندارد جلوگیری شود.

منصوریان میزبانی زائر امام مهربانی‌ها را نعمت دانست و بیان کرد: اکرام زائر در حوزه خدمات باید لحاط شود تا موجب نارضایتی زائر نشود.

وی تاکید کرد: باید خدمات به زائر در دهه پایانی ماه صفر را مردمی کرد چرا که اگر خدمت به زائر مردمی شود میزبانی هم بهتر اتفاق می‌افتد. شهرداری و ارگان‌های مختلف باید تسهیل گری خدمت توسط تشکل‌های مردمی را وظیفه خود بداند.

هم افزایی امکانات شهری در دهه پایانی صفر

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد در بخش دیگری از این نشست گفت: تمامی فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در ستاد دهه پایانی صفر جهت هم افزایی امکانات شهرداری و با محوریت خرد جمعی تدوین شده است.

جاوید کیانی تاکید کرد: بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی از جمله اهداف مهم این ستاد است تا با کمک و حضور پررنگ مردم، خدمت به زائر انجام شود.

کیانی با بیان اینکه دهه آخر صفر فرصت مغتنمی برای خدمت به زائر است، افزود: کارکرد ستاد جنبه تسهیلگری و تشویقی دارد تا ظرفیت‌های مردمی پای کار خدمت بیایند و میزبانی خوبی برای زائران رقم بزنیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.