صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

باند توزیع سکه‌های تقلبی در غرب کشور منهدم شد

  • کد خبر: ۲۴۲۴۴۱
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا با اشاره به انهدام باند توزیع سکه‌های تقلبی طلا در غرب کشور، به شهروندان توصیه کرد: سکه‌های طلا را از مغازه‌های معتبر، آشنا و با أخذ فاکتور رسمی خریداری کنید.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سرهنگ عبدالله چولکی در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی دریافت گزارشاتی مبنی بر اینکه افرادی اقدام به توزیع سکه‌های تقلبی طلا در سطح یکی از استان‌های غربی کشور می‌کنند، موضوع به صورت ویژه در دستور‌کار ادارات مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در تحقیقات تخصصی صحت گزارش تأیید شد، افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، سه نفر از متهمان اصلی دستگیر شدند که در بازجویی‌های انجام‌شده، به بزه انتسابی اعتراف کردند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا گفت: کارآگاهان در بازرسی از مخفیگاه آنان، ۱۵۰ قطعه سکه طلای تقلبی یک‌گرمی کشف کردند و در ادامه، متهمان دستگیرشده نیز پس از صدور قرار قانونی مناسب، تحویل زندان شدند.

وی خاطرنشان کرد: ارائه فاکتورهای جعلی و بسته‌بندی با هولوگرام‌های تقلبی، نشان‌دادن سکه و طلاهای اصلی جهت جلب اعتماد خریداران و تعویض سکه‌های تقلبی با موارد اصلی هنگام انجام معامله، ضرب سکه‌های طلا با وزن کمتر از وزن استاندارد و ضرب سکه با وزن و عیار مشابه استاندارد اما در قالب بسته‌بندی‌های تقلبی بانک مرکزی از شیوه و شگردهای مجرمان در این خصوص است.

سرهنگ چولکی در ادامه، ضمن توصیه به شهروندان در این خصوص تصریح کرد: مصنوعات و سکه‌های طلا را از مغازه‌های معتبر، آشنا و با أخذ فاکتور رسمی خریداری کنید.

وی همچنین خاطرنشان کرد: طلافروشی‌ها و مسئولان خریدوفروش سکه‌های بانکی توجه داشته باشند که از هر کسی این نوع مصنوعات را خریداری نکنند و در صورت خرید، مدارک شناسایی، آدرس و شماره تماس را حتماً از آن‌ها دریافت کنند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.