پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (سه‌شنبه، ۱۶ مرداد ۱۴۰۳) | آغاز روند کاهش دما از جمعه برای کاهش فشار خون چه بخوریم؟ موادغذایی معجزه‌گر برای تنظیم و کاهش فشار خون پرواز‌های اربعین با حضور بیش از ۲۴ ایرلاین داخلی و خارجی انجام می‌شود سازمان بهداشت عمومی یونان نسبت به ویروس «نیل غربی» هشدار داد راه‌اندازی دانشکده پزشکی قانونی با موافقت وزارت بهداشت هشدار وزارت بهداشت در خصوص دارو‌های سقط جنین موجود در بازار آیا نصف‌کردن قرص عوارض دارد؟ مصرف شیر مادر می‌تواند تا ۲۳ درصد، میزان مرگ و میر نوزادان زیر ۶ ماه را کاهش دهد تمدید مهلت زمانی مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی پشیمانی ناپدری سنگدل پس از قتل کودک پنج‌ساله در تهران ابلاغ دستورالعمل تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مراسم اربعین کاهش نرخ بازگشت به زندان بعد از آزادی با اشتغال زندانیان گزارش‌های ویژه هواشناسی به زائران اربعین حسینی ارائه می‌شود بیشترین و کمترین ثبت‌نام اربعین برای کدام استان‌هاست؟ | خراسان رضوی رتبه دوم بیشترین تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اربعین دو رشته جدید به آزمون دادگستری افزوده شد بانک شیر مشهد نیازمند اهداکننده بیشتر توزیع مواد مخدر در فضای مجازی رو به افزایش است تشدید نظارت در پایگاه‌های مراقبت مرزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دهه آخر ماه صفر 
سرخط خبرها

کلاهبرداری از موبایل فروشی‌های مشهد با رسیدساز

  • کد خبر: ۲۴۳۴۲۹
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۴
کلاهبرداری از موبایل فروشی‌های مشهد با رسیدساز
پرونده کلاهبرداری از فروشگاه‌های تلفن همراه به روش رسید‌ساز جعلی خیلی زود دو رقمی شد. تمامی این کلاهبرداری‌ها در یک منطقه انجام شده بود و مال‌باختگان، همه چهره متهم را دیده بودند.

سعید جلائیان | شهرآرانیوز؛ نگران نبود طعمه‌هایی که انتخاب می‌کند همه جوان هستند و کارشان با تکنولوژی و تلفن همراه است و شاید با دانشی که دارند فریب او را نخورند. این کلاهبردار آن‌قدر وقیح بود که می‌دانست و می‌دید تمام واحد‌های تجاری این منطقه مجهز به چند دوربین مداربسته هستند و تصویرش را ضبط می‌کنند، اما انگار نه‌تن‌ها بابت این موضوع نگرانی نداشت، بلکه برای کلاهبرداری‌های بعدی خود به‌سراغ همسایگان آنها هم می‌رفت. او به همین ترتیب یازده بار از منطقه‌ای در جنوب شهر که بورس تلفن‌های همراه است، سرقت کرده بود.

پرونده کلاهبرداری از فروشگاه‌های تلفن همراه به روش رسید‌ساز جعلی خیلی زود دو رقمی شد. تمامی این کلاهبرداری‌ها در یک منطقه انجام شده بود و مال‌باختگان، همه چهره متهم را دیده بودند. موضوعی که باعث شد سرهنگ محمد چراغ، جانشین فرمانده انتظامی مشهد، به این پرونده ورود و کارآگاهان جنوب پلیس آگاهی را مأمور رسیدگی به این پرونده کند.

با توجه به اظهارات مال‌باختگان مشخص شد که کلاهبردار گوشی‌های هوشمند با ارزش ۲۰‌تا ۴۰ میلیون تومانی انتخاب کرده و در نهایت با رسید‌سازی ادعا می‌کند اینترنتی پول گوشی را منتقل کرده است، بعد هم با این بهانه که عجله دارد از مغازه خارج می‌شد. مأموران پایگاه جنوب پلیس آگاهی مشهد برای دستگیری این متهم در اولین گام با مشاهده دوربین‌های مداربسته موفق به شناسایی متهم و ردزنی او شدند.

تیم تحقیق در پایان عملیات خود با هماهنگی مقام قضایی این فرد را در عملیاتی غافل‌گیرکننده دستگیر کردند. متهم که می‌کوشید هرگونه جرمی را منکر شود، پس از انتقال به کلانتری و رویارویی با مال‌باخته‌ها و تصاویر به‌دست آمده از او در دوربین‌های مداربسته به یازده فقره کلاهبرداری با رسید‌های جعلی اعتراف کرد و راهی دادسرا شد.

دانلود نرم‌افزار قلابی

در پرونده مشابه دیگری نیز مال‌باخته‌ای با مراجعه به پلیس اعلام کرد که ۳۰ میلیون تومان از حساب بانکی‌اش سرقت شده است. 
مال‌باخته در ادامه اظهاراتش تعریف کرد که به جای مراجعه به سایت‌ها و نرم‌افزار‌های معتبر، به صورت تصادفی یک نرم‌افزار همراه‌بانک را در صفحه سرچ اینترنت پیدا کرده و دانلود کرده است و بعد نیز تمام اطلاعات بانکی‌اش را وارد این نرم‌افزار کرده، اما هرچه تلاش کرده است نتوانسته با این نرم‌افزار کار کند.

در ادامه متوجه شده که کل موجودی حسابش خالی شده است. با ارجاع این پرونده به تیم تخصصی پلیس فتا، کارآگاهان با بهره‌گیری از روش‌های تخصصی و علمی خود، در سریع‌ترین زمان متهم را شناسایی کردند و او را تحت تعقیب قرار دادند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->