صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس جمهور با بیان اینکه ملتی که عزم و اراده و رهبرانی آگاه و شجاع داشته باشد می‌تواند در مقابل همه توطئه‌های دشمنان آزادی و استقلال خود بایستد، گفت: تلاش خواهیم کرد همکاری‌های فی‌مابین را در عرصه‌های مختلف گسترش دهیم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مسعود پزشکیان شامگاه چهارشنبه در دیدار «سالیفو مودی» فرستاده ویژه و وزیر دفاع نیجر که به منظور شرکت در آیین تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به تهران سفر کرده است، ضمن تبریک فرا رسیدن اولین سالگرد انقلاب مردم نیجر، برای آنها در مسیر استقلال سیاسی، آبادانی و اجرای عدالت آرزوی موفقیت کرد و اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد همکاری‌های فیمابین را در عرصه‌های مختلف گسترش دهیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه کشور‌های زیاده‌خواه از انواع حربه‌ها برای شکست ملت‌های استقلال‌طلب بهره می‌گیرند، افزود: ملتی که عزم و اراده و رهبرانی آگاه و شجاع داشته باشد می‌تواند در مقابل همه توطئه‌های دشمنان آزادی و استقلال خود بایستد و فشار‌های دشمنان را بی‌اثر کند.

جنایت و گستاخی رژیم صهیونیستی بدون پاسخ نخواهد ماند

پزشکیان در بخش دیگری از سخنانش با محکوم کردن جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه و نیز ترور ناجوانمردانه شهید حاج «اسماعیل هنیه» تصریح کرد: این جنایت و گستاخی رژیم صهیونیستی بدون پاسخ نخواهد ماند.

وی سکوت و حمایت‌های کشور‌های غربی و مدعی حقوق بشر از رژیم صهیونیستی از یک سو و اختلاف و تفرقه بین کشور‌های اسلامی از سوی دیگر را عامل تشویق صهیونیست‌ها به انجام بی‌محابای اینگونه وحشی‌گری دانست و افزود: کشور‌های اسلامی با اتحاد و انسجام خود می‌توانند از تضییع حقوق مسلمانان به ویژه مسلمانان مظلوم فلسطین جلوگیری کنند.

امیدوارم روند رو به رشد روابط، در دولت آتی نیز تداوم یابد

«سالیفو مودی» فرستاده ویژه و وزیر دفاع نیجر نیز در این دیدار با تبریک مجدد به پزشکیان و ابلاغ آرزوی موفقیت برای وی از سوی رئیس جمهور و مردم کشورش گفت: روند روابط دو کشور در یکسال گذشته شاهد اتفاقات مثبتی بوده که امیدوارم در دولت آتی نیز تداوم داشته باشد.

فرستاده ویژه رئیس جمهور نیجر با بیان اینکه انقلاب جوان نیجر، انقلاب اسلامی و دولت نیجر، نظام جمهوری را الگوی خود قرار داده‌اند، خاطرنشان کرد: دولت امروز نیجر برآیند استقلال‌خواهی مردم این کشور و واکنشی به عملکرد دولت وابسته قبل بود و همه تلاش ما این است که با اتکا به خودمان منافع و رفاه مردم را تامین کنیم.

انقلاب جوان نیجر، انقلاب اسلامی و دولت نیجر، نظام جمهوری را الگوی خود قرار داده‌اند

وزیر دفاع نیجر همچنین شهادت حاج اسماعیل هنیه را تسلیت گفت و اظهار داشت: طبیعتا تقویت روابط ما با یکدیگر خوشایند کشور‌های غربی نیست، اما الگو گرفتن از انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی اعتقاد قلبی ما و تلاشی در راستای تقویت امت اسلامی است.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.