وبگاه آذربایجانی، «خالد مشعل» را به عنوان رئیس دفتر سیاسی جدید حماس معرفی کرد ظریف: اصرار هم‌میهنان باعث شد در دولت مسئولیت بگیرم گفتگوی بایدن و نتانیاهو درباره استقرار نظامی جدید برای دفاع از تل‌آویو رسانه‌های عبری: ایران پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار خواهد داد اینستاگرام در ترکیه به دلیل سانسور پیام‌های تسلیت شهادت هنیه مسدود شد وداع همسر شهید اسماعیل هنیه با پیکر او + فیلم واشنگتن پست: ۱۲ ناو آمریکایی در خاورمیانه مستقر شدند عارف راهی قطر شد + فیلم جان کربی: ایران هم توان و هم اراده حمله به اسرائیل را دارد سید حسن نصرالله از سوی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی تهدید شد ۱۸ پرواز به تل آویو در روز پنج شنبه (۱۱ مرداد ۱۴۰۳) لغو شد حمله موشکی گسترده به سرزمین‌های تحت اشغال صهیونیست‌ها+فیلم جزئیات تازه در مورد عملیات ترور شهید اسماعیل هنیه (۱۱ مرداد ۱۴۰۳) علی باقری: ایران از حق ذاتی خود برای مجازات صهیونیست‌ها نخواهد گذشت محمد جعفر قائم پناه، معاون امور اجرایی رئیس جمهور پزشکیان کیست؟ بیوگرافی+سوابق مسئولیت محمد جواد ظریف در دولت چهاردهم مشخص شد سیدحسن نصرالله: لحن بیانیه رهبر انقلاب درباره ترور شهید هنیه از پیام حادثه کنسولگری محکم‌تر بود آبروی جبهه مقاومت رفت! از آغاز جنگ غزه تاکنون آمریکا ۱۱ میلیارد دلار تجهیزات نظامی به اسرائیل داده است باقری کنی به سران نهاد‌های بین‌المللی درباره ترور شهید هنیه نامه نوشت رئیس جمهور روز ملی «سوئیس» را به رئیس جمهور این کشور تبریک گفت
سرخط خبرها

ظریف: اصرار هم‌میهنان باعث شد در دولت مسئولیت بگیرم

  • کد خبر: ۲۴۲۵۹۸
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵
ظریف: اصرار هم‌میهنان باعث شد در دولت مسئولیت بگیرم
معاون راهبردی رئیس جمهور نوشت: قرار نداشتم در این دولت مسئولیتی را قبول کنم ولی نگرانی، دلخوری و اصرار هم‌میهنان به‌ویژه در فضای مجازی باعث شد که ناگزیر شوم آن نگاه را قدری تغییر دهم.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدجواد ظریف در پاسخ به انتقاد یک کاربر در شبکه اجتماعی ایکس نسبت به پذیرفتن مسئولیت در دولت چهاردهم [ظریف پیش از این تصریح کرده بود که مسئولیتی در دولت نمی‌پذیرد]نوشت که قرار نداشتم در این دولت مسئولیتی را قبول کنم ولی نگرانی، دلخوری و اصرار هم میهنان بزرگوار باعث شد که ناگزیر شوم آن نگاه را قدری تغییر دهم.

متن پیام محمدجواد ظریف گفته است: "قرار نداشتم در این دولت مسئولیتی را قبول کنم. ولی نگرانی، دلخوری و اصرار هم میهنان بزرگوار، به ویژه در فضای مجازی، در چند روز گذشته باعث شد که ناگزیر شوم آن نگاه را قدری تغییر دهم؛ ولی در حد رسمیت یافتن یک مسئولیت مشورتی که بار‌ها گفته بودم در خدمت رئیس جمهور عزیز خواهم بود. "

ظریف اضافه کرده که پیشنهاد ابتدایی به وی، "پذیرفتن معاونت سیاسی رئیس جمهور" بوده، اما چون معتقد است که "آن سمت از یک سو مسئولیتی اجرایی بود و از سوی دیگر باعث تداخل در وظایف و شائبه تضعیف وزارت‌خانه‌های سیاسی می‌شد" پذیرشش را "به مصلحت" ندانسته است.

به گفته ظریف پیشنویس حکم معاونت راهبردی رئیس جمهور با چند هدف تهیه شده که عبارتند از:

۱- هیچ دیوانسالاری و سازوکار جدیدی درست نشود و باری بر بودجه دولت و سفره مردم نباشد.

۲- هیچ تداخلی در کار دستگاه‌ها ایجاد نشود.

۳-هیچ دستگاهی تضعیف نشود.

۴-حلقه وصل دولت با مردم، اندیشکده‌ها و نهاد‌های مدنی نظارتی همچون ‎کمند باشد.

۵-با توجه به اصرار دکتر پزشکیان و تاکیدات بنده در دوران انتخابات و نیز در سه هفته ریاست بر شورای راهبری مبنی بر استفاده از فکر نو و توانمندی‌های جدید (که امیدوارم و می‌کوشم با درایت و شجاعت دکتر پزشکیان عزیز حاصلش در ترکیب هیئت دولت کام مردم را شیرین کند) از یک سو و ضرورت بهره‌گیری از تجربه انباشته مدیران با تجربه چهل سال گذشته از سوی دیگر، مسئولیت جدید بتواند جایگاهی رسمی برای این مهم ایجاد کند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->