صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش ۱۰۰ برابری جریمه مداخلات در حوزه پزشکی و زیبایی خبر داد و گفت: سال گذشته بیش از ۵ هزار مرکز غیرمجاز را پلمب کردیم.

به گزارش شهرآرانیوز، سعید کریمی افزود: در تیرماه امسال هیات دولت مصوب کرد که جرائم مداخلات افراد غیرمجاز و غیرپزشک در امور پزشکی به روز شود که برای بار اول ۵۸۰ میلیون تومان و در صورت تکرار، یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان تعیین شد.

وی با بیان اینکه در زمینه خدمات پزشکی زیبایی، مردم باید اطلاع و آگاهی کافی داشته باشند، اظهارداشت: رسانه‌ها باید اطلاع رسانی مناسبی را در این زمینه داشته باشند و زمانی که فردی به پزشک جهت خدمات زیبایی مراجعه می‌کند حتما نام پزشک را در سایت سازمان نظام پزشکی کشور استعلام نموده و در صورت صلاحیت در زمینه تخصص مورد نظر به پزشک مربوطه مراجعه کند در غیر این صورت مراجعه به غیرپزشک می‌تواند آسیب‌های جدی ایجاد کند.

کریمی تصریح کرد: استاندار‌هایی توسط وزارت بهداشت جهت خدمات زیبایی تدوین شده است و پزشکان باید براساس استاندارد‌های ابلاغی، اقدام به انجام اعمال پزشکی کنند.

به گفته وی، در سایت نظام پزشکی با جستجوی نام پزشک می‌توان به پزشک بودن یا نبودن فرد ارائه دهنده خدمت و تخصص پزشکان مطابق با مدرک تحصیلی آنها پی برد. در این صورت مردم می‌توانند پزشکان معتبر را از پزشک‌نما‌ها متمایز کنند.

کریمی اظهار داشت: همچنین در مراجعه به هر مرکز درمانی به پروانه فعالیت آن مرکز که توسط وزارت بهداشت صادر شده و نصب آن در معرض دید بیماران الزامی است توجه شود، همچنین ضروریست برای حفظ سلامت خود و پیشگیری از عوارض و آسیب‌های احتمالی، به هیچ عنوان به مرکزی که از وزارت بهداشت مجوز ندارد، مراجعه نکنند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.