صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا (ع) گفت: تا کنون تقریبا ۴۶۰ کاروان زائران پیاده، که مشکل اسکان دارند، برای حضور در پیاده‌روی دهه پایانی صفر ثبت‌نام کرده‌اند.

حسین رضایی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز گفت: پایان زمان ثبت‌نام برای کاروان‌های پیاده ۵ مرداد ماه بود. تا کنون ۲۶۰ کاروان با ۴۵ هزار زائر پیاده برای شرکت در پیاده‌روی دهه پایانی صفر ثبت‌نام کرده‌اند. کار آماده‌سازی ۲۰۰ کاروان دیگر نیز در حال انجام است و مدارک‌شان تا ابتدای ماه صفر کامل خواهد شد. فکر می‌کنم تعداد ثبت‌نام کنندگان زائران پیاده برای دهه پایانی صفر به ۶۵ هزار نفر برسد، البته این زائران امکان تهیه اسکان در مشهد را ندارند که در سامانه ثبت‌نام می‌کنند.

وی افزود: پیش‌بینی ما برای دهه پایانی صفر سال جاری، شرکت بیش از ۵۰۰ هزار زائر پیاده است. آموزش‌پرورش مدارسی که قرار بوده در اختیار ما بگذارد را هنوز نگذاشته است. اداره‌کل ورزش‌وجوانان نیز سالن‌هایش را هنوز در اختیار ما قرار نداده است. انتظار داریم برای زائران پیاده برنامه‌ریزی شود.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا (ع) بیان کرد: انتظار داریم سازمان‌هایی که در سال‌های گذشته امکانات اسکان خود را در اختیار ما قرار می‌دادند، در سال جاری نیز همانند سالیان گذشته کمک کنند تا مسئله اسکان را برای زائران پیاده حل کنیم.

رضایی گفت: ۳۰۰ ایستگاه صلواتی در مسیر‌های بین راهی در حال تجهیز است. در حوزه مسئله تامین آب، آرد و ارزاق عمومی زائران پیاده مشکلاتی داریم که امیدواریم سازمان صمت در این زمینه به ما کمک کند تا بتوانیم ایستگاه‌های صلواتی را تجهیز کنیم. کمبود یخ داریم و در تلاشیم از تهران دستگاه‌های یخ‌ساز تهیه کنیم تا در اختیار زائران پیاده در طول مسیر قرار دهیم.

وی اضافه کرد: تقریبا ۲۶۰ چشمه سرویس‌بهداشتی کمبود داریم. برخی از آنها توسط خیرین نصب می‌شود. برخی از این چشمه‌ها در اختیار سازمان‌های دولتی مانند هلال احمر قرار دارد که امیدواریم اینها نیز در اختیار ایستگاه‌های صلواتی قرار بگیرد. به دلیل گرمازدگی احتمالی در جاده‌ها، به زائران توصیه کرده‌ایم زمان پیاده‌روی خود را در ساعت‌های اذان صبح تا ساعت ۱۰ و از غروب آفتاب به بعد برنامه‌ریزی کنند.

رضایی تصریح کرد: هنوز مسئله درمان زائران پیاده در مسیر‌ها حل نشده و واحد بهداشت و درمان ما در تلاش است تا بتواند از امکانات دولتی استفاده کند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.