پیش‌بینی تشرف بیش از ۵۰۰ هزار زائر پیاده به مشهد در دهه پایانی صفر طلایه دار وحدت | یادی از مرحوم آیت الله محمد کفعمی خراسانی، هم زمان با سالروز رحلتش نور بی‌خاموشی بررسی شیوه امامت امام‌سجاد(ع) پس از عاشورا عاشورا، ما کدام سمت ایستاده ایم؟ ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام زین‌العابدین (ع) درباره مراسم طویریج، بزرگترین دسته عزاداری جهان + عکس و فیلم هیأت متخلف کرجی لغو مجوز شد بغضی برای هویزه شکست اشکی برای کربلا جاری شد من کاتبی بیچاره در روزی مهیب گذری بر تاریخ کاشی‌کاری در حرم‌مطهر‌رضوی؛ از دوره تیموری تا کنون محرم و صفر چگونه اسلام را زنده نگه داشته است؟ با آن دست‌های حنایی مستندات تاریخی درباره جایگاه و مقام حضرت زینب(س) مراسم شام غریبان حسینی در حرم مطهر رضوی+ فیلم (۲۶ تیر ۱۴۰۶) آیت‌الله علم‌الهدی: اشک بر سیدالشهدا(ع) از نشانه‌های مؤمن است جزئیات برگزاری مراسم شام غریبان در حرم مطهر رضوی (۲۶ تیرماه ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پیش‌بینی تشرف بیش از ۵۰۰ هزار زائر پیاده به مشهد در دهه پایانی صفر

  • کد خبر: ۲۳۹۷۳۵
  • ۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۲
پیش‌بینی تشرف بیش از ۵۰۰ هزار زائر پیاده به مشهد در دهه پایانی صفر
سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا (ع) گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به موقعیت دهه پایانی صفر در سال جاری، تعداد زائران پیاده به مشهد نسبت به سال‌های گذشته بیشتر خواهد شد و از ۵۰۰ هزار نفر عبور خواهد کرد.

حسین رضایی در گفتگو با شهرآرانیوز در خصوص پیش‌بینی‌اش از میزان تشرف زائران پیاده به مشهد گفت: در سال‌های گذشته تقریبا ۵۰۰ هزار زائر پیاده به مشهد مشرف شدند. با توجه به موقعیت دهه پایانی صفر در سال جاری، پیش‌بینی می‌کنیم زائران بیشتری نسبت به سال‌های گذشته به مشهد مشرف شوند.

وی افزود: از سازمان‌های دولتی نیز انتظار داریم که خدماتشان را به زائران پیاده و ایستگاه‌های صلواتی داشته باشند. معاونت زیارت استانداری و سازمان صمت باید در این زمینه پیشگام شود.

رضایی ادامه داد: در تلاشیم یک سری اقلام مورد نیز در ایستگاه‌های صلواتی در مسیر هرچه سریع‌تر به دستشان برسد. سازمان آب باید نسبت به تامین آب اقدام کند. برخی از سازمان‌های دیگر موظف شده‌اند نسبت به تامین سرویس‌های بهداشتی در مسیر اقدام کنند.

وی عنوان کرد: امیدواریم امسال همانند سال‌های گذشته اداره‌کل آموزش‌وپرورش و ورزش‌وجوانان خراسان رضوی و سازمان‌هایی که محل اسکان دارند، ظرفیت‌های خود را با واحد اسکان ستاد خدمات سفر هماهنگ کنند تا این محل‌های اسکان در اختیار زائران پیاده قرار بگیرد. در تلاشیم تا محل‌های اسکان نزدیک به حرم رضوی در ۳ روز پایانی دهه صفر در اختیار ما قرار بگیرد تا زائران پیاده راحت‌تر به حرم امام رضا (ع) مشرف شوند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا (ع) همچنین گفت: اکثر زائرانی که در محرم به مشهد مشرف شدند از روستا‌ها و شهرستان‌های اطراف مشهد بودند که به صورت پیاده به حرم رضوی مشرف شدند.

رضایی بیان کرد: تقریبا ثبت‌نام‌های خود را برای کاروان‌های پیاده دهه پایانی صفر آغاز کرده‌ایم. از گروه‌هایی که محل استقرارشان نزدیک به مشهد است دعوت کرده‌ایم تا مدارک خود را برای ثبت‌نام کامل کنند. همچنین ۲۰۰ نفر از مدیران محل‌های اسکان که به صورت خودکفا از زائران پیاده پذیرایی می‌کردند را دعوت کردیم که اعلام آمادگی کردند.

رضایی اظهار کرد: کاراون‌هایی که برای سال نخست است که به مشهد مشرف می‌شوند ۱۰۰ تا ۱۲۰ نفر را پذیرش می‌کنیم و کاروان‌هایی که سابقه و ظرفیت بیشتری دارند، تعداد بیشتری در نظر گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تقریبا پیش‌ثبت‌نام‌های برای مدیران کاروان‌های پیاده دهه آخر صفر آغاز شده، خاطرنشان کرد: از ۲۵ محرم سایت را برای گروه‌هایی که در استان‌های دورتر قرار دارند، باز خواهیم کرد تا مدارک خود را در سایت بارگذاری کنند. معرفی از سازمان تبلیغات اسلامی و معرفی مدیر، معاونین و روحانیون کاروان از ضروریت‌های حضور کاروان‌های پیاده در مشهد است.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا (ع) با اشاره به میزان تشرف زائران پیاده به مشهد در دهه اول محرم افزود: از دهه ولایت تا ظهر عاشورا نزدیک به ۷۰۰۰ زائر پیاده به مشهد مشرف شدند که ۴۰۰۰ هزار زائر در دهه ولایت و ۳۰۰۰ هزار زائر در دهه ابتدایی محرم به ویژه در روز‌های تاسوعا و عاشورا به مشهد مشرف شدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->