صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان با بیان اینکه سیر پیشرفت فوتسال افغانستان در سال ۲۰۲۳ دلیل حضور این تیم در بین ۱۰ تیم برتر فوتسال جهان است گفت: هیچ تیمی مثل افغانستان نتوانست در رنکینگ فیفا مثل افغانستان صعود کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مجید مرتضایی، سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان که در روزهای گذشته نام تیم او در بین ۱۰ تیم برتر فوتسال جهان در سال ۲۰۲۳ قرار گرفته بود در گفت‌وگو با شهرآرانیوز اظهارداشت: قرار گرفتن تیم ملی فوتسال افغانستان در بین ۱۰ تیم برتر فوتسال جهان بیشتر به دلیل سیر پیشرفت این تیم بود.

مرتضایی که خود کاندیدای بهترین مربی  فوتسال جهان در سال ۲۰۲۳ است در ادامه افزود: اگر بخواهیم به لحاظ سیر پیشرفت حساب کنیم، قطعا در سال ۲۰۲۳ تیم ملی فوتسال افغانستان تیم اول دنیاست. هیچ تیمی به اندازه تیم ملی افغانستان در رنکینگ فیفا این‌گونه صعود نکرده بود.

او تاکید کرد که ما در طی یک سال از جایگاه ۹۵ به جایگاه ۳۰ دنیا رسیدیم، یعنی ۶۴ پله صعود کردیم.

مرتضایی خاطرنشان کرد: مثلا برزیل یا اسپانیا یا مراکش که در لیست ده تیم برتر دنیا حضور دارند، شاید در حد یکی دو پله جا به جا شدند یا ایران یا ژاپن و حتی فرانسه که سیر پیشرفت آن بیشتر بوده بازهم به نظر من افغانستان به لحاظ سیر پیشرفت تیم اول دنیاست.

سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان گفت: اما آنها ملاک‌های دیگری هم برای انتخاب تیم اول دنیا دارند، به لحاظ قدرت و موارد دیگر. به هرحال من به عنوان یک ایرانی خیلی خوشحالم که به جز تیم ملی فوتسال ایران که در این رنکینگ جز ده تیم برتر است، تیم ملی فوتسال افغانستان هم حضور دارد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.