اینفوگرافی | گاه‌شمار سقوط افغانستان مجید مرتضایی: حضور تیم ملی فوتسال افغانستان در جمع ۱۰ تیم برتر دنیا افتخار بزرگی است ناهید کیانی، گردآفرید زمانه جام قهرمانی فوتسال افغانستان به پنجشیر رفت کارشناسان سازمان ملل خواستار حمایت از ورزشکاران زن در افغانستان شدند سفارت ایران از کاروان‌های زیارتی افغانستان خواست تکلیف وسیله نقلیه خود را مشخص کنند محمدکاظم کاظمی، جایزه استاد جلال‌الدین همایی را دریافت کرد احتمال بارش باران‌های شدید و وقوع سیلاب در ۷ ولایت افغانستان (۱۸ مرداد ۱۴۰۳) حمید موحدی، سکان هدایت تیم ملی والیبال افغانستان را به دست گرفت سری گرفته شمیم گلاب بر نیزه | اشعار شاعران افغانستانی در شب شعر عاشورا ابوطالب مظفری: «سرور رجایی» با زنده‌کردن عبارت «خون‌شریکی»، برای نزدیکی ایران و افغانستان تلاش کرد زائران افغانستانی اربعین می‌توانند از مرز چذابه وارد عراق شوند شهادت اسماعیل هنیه جبهه مقاومت را به پیروزی نزدیک‌تر کرد ۴۰ هزار زائر افغانستانی ویژه اربعین آماده ورود به مرز دوغارون تایباد مجید مرتضایی: سیر پیشرفت فوتسال افغانستان دلیل حضور این تیم در جمع ۱۰ تیم برتر دنیا بود سازمان ملل: بیش از ۱۲ میلیون نفر در افغانستان با ناامنی غذایی مواجه هستند | ۴۸ درصد جمعیت زیر خط فقر زندگی می‌کنند هشدار معاون استاندار هرات: فساد می‌تواند باعث فروپاشی حکومت طالبان شود طالبان: حقابه کشور‌های همسایه براساس قانون پرداخت خواهد شد مرز دوغارون آماده پذیرایی از زائران افغانستانی اربعین تیم ملی فوتسال افغانستان کاندیدای بهترین تیم فوتسال جهان در ۲۰۲۳ شد
سرخط خبرها

مجید مرتضایی: حضور تیم ملی فوتسال افغانستان در جمع ۱۰ تیم برتر دنیا افتخار بزرگی است

  • کد خبر: ۲۴۴۶۶۸
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱
مجید مرتضایی: حضور تیم ملی فوتسال افغانستان در جمع ۱۰ تیم برتر دنیا افتخار بزرگی است
سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان با بیان اینکه حضور در جمع ۱۰ تیم برتر دنیا افتخار بزرگی است گفت: صعود از مرحله گروهی جام جهانی برای تیم ملی فوتسال افغانستان دور از دسترس نیست.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در مراسمی با عنوان «در کنار ستارگان به سوی افتخاری بزرگتر» که با حضور اعضای تیم ملی فوتسال افغانستان به میزبانی «گروه رستوران‌های توت‌مزار» در محله گلشهر مشهد برگزار شد، از اعضای تیم ملی فوتسال افغانستان تقدیر شد.

در این مراسم، ورزشکاران نام‌آشنای مهاجر افغانستانی مقیم مشهد، فرهنگیان و خبرنگاران افغانستانی مقیم مشهد و جمعی از فعالان اقتصادی مهاجران افغانستانی حضور داشتند.

ما امروز، جزو ۱۰ تیم برتر فوتسال جهان هستیم

مجید مرتضایی، سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان که سخنران اصلی این مراسم بود، ضمن قدردانی از مردم افغانستان که همواره حامی اصلی تیم ملی فوتسال بوده‌اند، اظهار داشت: من خیلی خوشحالم که عضو تیمی هستم که در حال حاضر جزو ۱۰ تیم برتر دنیاست و بعضی صبح‌ها وقتی بیدار می‌شوم، به خودم یادآوری می‌کنم که ما جزو ۱۰ تیم برتر فوتسال دنیا هستیم.

او در ادامه، گفت: این در حالی است که حداقل ۱۰۰ تیم ملی در سطح دنیا در فوتسال جهان فعال هستند. پس خیلی از تیم‌ها می‌توانستند، جای افغانستان باشند. من از کادر فنی بسیارخوبم که به ما خیلی کمک کردند، اعم از مربیانی که از کشور ایران و مربیانی که از کشور افغانستان هستند، تشکر می‌کنم.

لطفا ورق بزنید:

 

تیم ملی فوتسال افغانستان ممکن است برای تیم‌های بزرگ دردسرساز باشد

سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان تأکید کرد: اردوی مراکش برای ما بسیار تأثیرگذار بود؛ چون ما با یکی از بهترین تیم‌های دنیا و بهترین تیم سال ۲۰۲۳ دو بازی بسیار خوب برگزار کردیم. تیم ملی فوتسال مراکش سه سال است که به هیچ تیمی نباخته، تیم ملی افغانستان درس‌های بسیار خوبی از این تیم گرفت. ما متوجه شدیم که تیم ملی فوتسال افغانستان ممکن است برای تیم‌های بزرگ دنیا دردسرساز باشد.

او خاطرنشان کرد: ما تجربیاتی را که از بازی با مراکش به دست آوردیم، در تمرینات خود استفاده کردیم. اردوی مراکش بسیار اثرگذار بود. اینکه امروز تیم ملی فوتسال افغانستان جز ده تیم برتر دنیاست، واقعاً افتخار بزرگی است. این نشان می‌دهد که تیم فوتسال افغانستان خیلی بهتر از چیزی بود که کارشناسان فکر می‌کردند.

صعود به مرحله بعد جام جهانی دور از دسترس نیست

مرتضایی تأکید کرد: امیدوار هستم که با حضور هواداران خوبی که برای حمایت از تیم ملی فوتسال افغانستان به تاشکند می‌آیند، بتوانیم به دور بعدی رقابت‌های جام جهانی صعود کنیم که برای تیم ملی افغانستان خیلی دور از دسترس نیست.

سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان گفت: اردوی آمادگی تیم ملی افغانستان در شهر مشهد در روز‌های پایانی خود است. حدود ۱۰ یا ۱۲ روز دیگر ما عازم کشور تایلند هستیم تا در تورنمنت شش‌جانبه شرکت کنیم. در این تورنمنت قرار است تیم‌هایی از آسیا و آمریکای جنوبی مثل گواتمالا، نیوزلند، تایلند و پاناما شرکت کنند. پس از آن ما برای حضور در رقابت‌های جام جهانی فوتسال، عازم ازبکستان خواهیم شد.

او خاطرنشان کرد: برگزاری منظم لیگ برتر فوتسال افغانستان نقش مهمی در پیشرفت تیم ملی دارد. در لیگ برتر فوتسال افغانستان که به‌تازگی تمام شد، جای خیلی از بازیکن‌های تیم ملی خالی بود. من فکر می‌کنم برای ارتقای فوتسال افغانستان باید برای حضور بازیکنان خارجی قوانینی در نظر گرفته شود.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->