صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس گروه بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی علوم پزشکی مشهد با اشاره به استمرار شیوع بیماری‌های تنفسی در مشهد و عوارض آن، گفت: گرما، تعریق و تبخیر آب بدن ممکن است منجر به ضعف، بی‌حالی، افت فشارخون و حتی ابتلا به بیماری‌های واگیردار و غیرواگیردار شود.

مهدیه قمری| شهرآرانیوز، دکتر زهرا نهبندانی با بیان اینکه با افزایش بی‌سابقه گرمای هوا، شاهد مراجعه شهروندان مشهدی به کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها برای رفع بیماری‌های تنفسی هستیم، اظهار کرد: با افزایش بی‌سابقه گرما در ایام پیش رو، ممکن است شهروندان علاوه بر اینکه دچار بیماری‌های تنفسی می‌شوند، به مشکلات دستگاه گوارشی نیز گرفتار  شوند.

وی با اشاره به بروز انواع بیماری‌های تنفسی و گوارشی در تابستان و با اشاره به انواع بیماری‌های واگیردار، اضافه کرد: برخی بیماری‌های دستگاه تنفسی ازجمله آنفلوانزا، سل و کرونا، برخی بیماری‌های گوارشی و بیماری‌هایی که همراه با تب و ایجاد مشکلات پوستی است، ازجمله بیماری‌های واگیردار محسوب می‌شوند.

وی افزود: بیماری‌هایی مانند اچ‌آی‌وی و هپاتیت که به رفتار‌های فرد اختصاص دارد نیز شامل بیماری‌های واگیردار است.

شیوع سرخک در مشهد همچنان ادامه دارد 

رئیس گروه بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص تأثیر بیماری‌های واگیردار و غیرواگیردار بر روی قلب و کلیه یادآور شد: همه این بیماری‌های می‌توانند عوارض قلبی، کلیوی و... داشته باشند. حتی بیماران دیابتی و دارای فشارخون نیز می‌توانند دچار بیماری‌های کلیوی و قلبی شوند؛ بنابراین، تشخیص بموقع بیماری و مراقبت از بیمار و نیز انجام اقدامات درمانی تحت نظر پزشک تا حد زیادی این عوارض را کاهش می‌دهد.

دکتر نهبندانی با اشاره به اینکه به صورت مداوم در تمام طول سال بیماری‌های واگیردار بر اساس ۱۶ سندروم استاندارد رصد می‌شوند، تصریح کرد: معمولاً در فصل تابستان، شیوع بیماری‌های گوارشی بیشتر است؛ البته با توجه به طغیان‌ها از سال گذشته، بیماری‌هایی که همراه با تب و مشکلات پوستی ازجمله سرخک هستند نیز در حال حاضر در مشهد شیوع دارند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.