صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

وزیر کشور گفت: جهانی شدن اربعین و وصل آن به مساله قدس بیانگر این است که یاری‌دهندگان مردم قدس، همین اربعین‌ها هستند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ احمد وحیدی صبح امرو سه‌شنبه -۱۶ مرداد- در مراسم آغاز مأموریت اربعین حسینی (ع) گفت: اربعین جریانی است که امروز در طول تاریخ، حیات خود را بازیابی کرده و به عنوان موهبتی به ما عنایت شده تا بتوانیم این حرکت جهانی را در سراسر گیتی دنبال کنیم.

وزیر کشور با بیان اینکه اربعین معدن فضیلت، انرژی و قدرت است، اضافه کرد: چرا اربعین مقدمه ظهور است؟ کافیست نگاه کنیم حضرت بقیه‌الله که ظهور می‌کنند، چند ندا می‌دهند؛ «الا یا اهل العالمین انا الامام القائم»، «الا یا اهل العلام، انا صمصام المنتقم»، «الا یا اهل العالم، ان جدی الحسین قتلوه عطشانا»، «علی یا اهل العالم طرحوه عریانا» و «علی یا اهل العالم ان جدی الحسین علیه‌السلام سحقوه عدوانا».

وی ادامه داد: البته ما رد پای عاشورا و مهدویت را در جاهای دیگر هم می‌بینیم. در زیارت عاشورا می‌گوییم به ما روزی کن خون تو را با آن امام منصور طلب کنیم. یا می گوییم خدایا به ما کن خون تو را با آن امام هدایت کننده طلب کنیم.

وحیدی تأکید کرد: بنابراین در همه اینها ارتباط عمیق و وسیع کربلا و ظهور را می‌بینیم. دنیا باید برای ظهور آماده باشد. این آمادگی امروز بیش از پیش از طریق اربعین اتفاق می‌افتد. چرا رهبر عزیزمان می‌فرمایند اربعین جهانی شد؟ شما میبینید فقط شیعیان نیستند که در اربعین شرکت می‌کنند. اهل سنت و پیروان ادیان دیگر هم به این حرکت جهانی پیوسته‌اند.

وزیر کشور افزود: وقتی صاحب‌الزمان (عج) ظهور می‌کنند، خودشان را با جدشان، امام حسین (ع) معرفی می‌کنند. پس امام حسین (ع) باید شناخته شوند تا منتقم خون ایشان هم شناخته شود. اربعین به این شناساندن کمک می‌کند.

وی یادآور شد: این که نیروهای عظیم مردمی هرسال بیشتر از قبل در کربلا گرد هم می‌آیند تا میثاق ببندند و عهد خود را تازه کنند، یک مساله عادی نیست. البته این کربلا امروز، راه قدس هم هست. حضرت امام (ره) ۴۰ سال پیش فرمودند که راه قدس، از کربلا می‌گذرد، امروز می‌فهمیم که این حقیقتی است و کلید رمزآلود آزادی قدس، کربلاست.

وی گفت: جهانی شدن اربعین و وصل آن به مساله قدس و شعاری که امسال رونمایی شد، بیانگر این است که یاری‌دهندگان مردم قدس، همین اربعین‌ها هستند. امروز فلسفه تاریخ خود را به بهترین وجه نشان می‌دهد. همان‌هایی که سرشپرده این راه بزرگ و اربعین هستند، امروز حامیان واقعی قدس هستند.

وحیدی با بیان اینکه آرمان انسانی پر کردن زمین از قسط و عدل است و اربعین نیز در همین راستاست، اظهار کرد: این نه فقط آرمان بزرگ اهل اسلام است، بلکه همه آزادگان جهان این خواسته را دارند. این را مدیون چه کسانی هستیم؟ چه کسانی این راه را باز کردند؟

وزیر کشور ادامه داد: شما به یاد دارید که در زمان رژیم صدام، رفتن به اربعین، جرم تلقی می‌شد. امروز به لطف فیلم مردم عراق و برهم زدن نظام صدامی و بیرون کردن رژیم اشغالگر امریکا، این امکان فراهم شده است.

وی ضمن تقدیر از دولت عراق به منظور همراهی در آماده‌سازی مقدمات برگزاری اربعین (ع) تأکید کرد: دولت عراق در این مدت همراهی کردند و در همه جلسات ما حضور داشتند و تمام امکانات خود را به میدان آوردند.

وحیدی گفت: ما همچنین مدیون شهدا هم هستیم؛ اگر شهدا، شهید سلیمانی و شهید ابومهدی نبودند تا این جرثومه فساد، داعش را از بین ببرند، برگزاری راهپیمایی اربعین ممکن نبود. معلوم است داعش دست‌ساخته کیست و به چه دلیل ایجاد شد؛ برای اینکه همین اتفاقات نیفتد.

وزیر کشور اربعین راه نجات بشریت دانست و یادآورشد: به همین دلیل است که دشمن با آن کینه‌توزانه برخورد می‌کند. ببینید اربعین چقدر در رسانه‌های خارجی انعکاس دارد؟ تقریبا هیچ. از اربعین هراس دارند و می‌دانند یک حرکت عدالتخواهانه و ضد ظلم است. امروز همه انسان‌های ازاده خود را در این مسیر می‌بینند.

وحیدی در پایان با اشاره به برگزاری جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی با حضور رئیس جمهور، بیان داشت: آقای پزشکیان رئیس جمهور محترم هم اهتمام کردند و اولین جلسه عمومی خود را با اربعین شروع کردند. خوشحالیم که یک رئیس جمهور اربعینی روی کار آمدند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.