کشف ۱۲ فقره سرقت موتور کولر در شهرک الهیه مشهد مشکل فنی برای قطار قزوین-مشهد| مسافران در سلامت کامل هستند (۱۵ مرداد ۱۴۰۳) ویدئو | لحظۀ انفجار مهیب یکی از مخازن سوخت در مرز دوغارون (۱۵ مرداد ۱۴۰۳) مهار آتش‌سوزی در مرز دوغارون خراسان‌رضوی | تردد مردم در مرز جریان دارد (۱۵ مرداد ۱۴۰۳) افزایش ۲۰ درصدی مصرف آب در خراسان رضوی طی سال جاری آتش سوزی در دوغارون خراسان رضوی | مرز دوغارون تعطیل شد + فیلم (۱۵ مرداد ۱۴۰۳) نصیحت حیدر شکایت بازنشستگان صندوق کشوری از عدم واریز یک میلیون تومان مبلغ متناسب‌سازی ساعت کاری ادارات و بانک‌های مشهد و خراسان رضوی روز سه شنبه (۱۶ مرداد ۱۴۰۳) تغییر کرد + جزئیات ۱۵ هزار دانش‌آموز به پیاده‌روی اربعین ۱۴۰۳ اعزام می‌شوند آیا مشمولان غایب می‌توانند مجوز شرکت در راهپیمایی اربعین را بگیرند؟ امگا ۳ از محبوب‌ترین مکمل‌های سلامتی | مصرف این مکمل مفید به کاهش وزن کمک می‌کند چه آب‌هایی مناسب شناکردن هستند؟ هشدار وزارت بهداشت به شناگران در آب‌های آلوده جریمه شیشه‌دودی خودرو چقدر است؟ + جزئیات پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (دوشنبه، ۱۵ مرداد ۱۴۰۳) | تداوم روند افزایش دما سردرگمی بیماران در بیمارستان قائم مشهد | تابلوهایی که راهنما نیست! دستگيری ۲ مامورقلابی در مشهد که از مردم اخاذی می‌کردند کارمند اخراجی، مدیر موقوفه «عادل شاهی» در مشهد را به قتل رسانده بود + عکس استفاده از موبایل برای آرام‌کردن کودک چه مضراتی دارد؟ مهدکودک در ادارات دولتی راه‌اندازی می‌شود صدور گواهی حصر وراثت به ثبت احوال سپرده شد
سرخط خبرها

۱۵ هزار دانش‌آموز به پیاده‌روی اربعین ۱۴۰۳ اعزام می‌شوند

  • کد خبر: ۲۴۳۲۸۲
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۹
۱۵ هزار دانش‌آموز به پیاده‌روی اربعین ۱۴۰۳ اعزام می‌شوند
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه حدود ۱۵ هزار دانش‌آموز از مدارس با حکم مأموریت به کربلا اعزام می‌شوند، گفت: این آمار با توجه به اعزام دانش‌آموزان از طریق هیئت‌های مذهبی بیشتر خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین پورثانی در نشستی خبری گفت: اربعین یک رویداد و یک رخداد و یک فرایند تربیتی است؛ لذا امروز پیش‌بینی ما این است یک اعزام خوب دانش‌آموزی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در کنار اعزام دانش‌آموزی، موکب‌های اربعین در مدارس و پایگاهای فراغت خواهیم داشت، افزود: در مرزهای خروجی کشور موکب‌های دانش‌آموزی برپا خواهد شد، استودیوهای ارتباط تصویری و تولیدی در موکب‌های مرزی خواهیم داشت و در کشور عراق، چند موکب توسط دانش‌آموزان و فرهنگیان برپا خواهد شد.

پورثانی با بیان اینکه اعزام دانشجومعلمان را به کشور عراق و اربعین خواهیم داشت، ادامه داد: امروز شش استان مرزی که مرز مشترک با کشور عراق دارند، در برپایی مراسم اربعین پای کار هستند و پایگاه مشخص دانش‌آموزی در آنجا مستقر خواهد شد.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه به عنوان استان دبیرخانه اربعین دانش آموزی مشخص شده است گفت: سال گذشته برای اولین بار مجوز اردوی اربعین حسینی توسط وزارت آموزش و پرورش برای مدارس صادر شد، تعداد خوبی از دانش آموزان در اربعین شرکت کردند و امسال هم این اتفاق خواهد افتاد و غیر از اعزام های کوچک، اعزام‌های تجمیعی توسط برخی گروه‌های بزرگ انجام خواهد شد.

پورثانی با بیان اینکه امسال آموزش و پرورش یا به طور مشخص معاونت پرورشی بیش از ۱۵ برنامه ملی کشوری را در حال برگزاری دارد گفت: بعد از ۱۲ سال، ۱۵ هزار مربی پرورشی جذب می شوند، در هر ۳۲ استان کشور کانون‌های ارزیابی شکل گرفته و در حال انجام ارزیابی تکمیلی هستیم. تا امروز نیز اردوی ملی دانش آموزان پیشتاز در اردوگاه باهنر بعد از هفت سال برگزار شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰ روز پیش آیین نامه جذب نخبگان بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان ابلاغ شد افزود: دانش آموزان ممتاز قرآنی که در مسابقات قرآن کسب مقام داشتند و حافظ قرآن بودند یا در مسابقات فرهنگی هنری رتبه کشوری بدست آورده‌اند یا در جشنواره خوارزمی کسب رتبه داشتند، بدانند که حداقل ۱۰ درصد ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان به این امر اختصاص خواهد یافت.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هم اکنون ۱۵ برنامه ملی در کشور در حال برگزاری است گفت: یکی از این برنامه‌ها جذب معلم پرورشی است که در این برنامه در حال آموزش ۱۵ هزار مربی پرورشی و مشاور در ۳۲ استان هستیم.

پورثانی با بیان اینکه اردوی ملی پیشتاز دانش آموزی در اردوگاه باهنر در حال برگزاری است که ۱۲۰۰ دانش‌آموز شرکت کردند افزود: در حال حاضر اردوی ویژه پسران و هفته آینده اردوی دختران آغاز می‌شود.  

وی با بیان اینکه امروز در مازندران مراسم افتتاح مسابقات قرآن ویژه دختران باحضور هزار دانش آموز برگزار می‌شود ادامه داد: اختتامیه این مراسم با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هدایت تحصیلی و آزمون رغبت نسبت به سال گذشته ۱۰ الی ۱۵ روز زودتر انجام شده است و هم اکنون امتحانات جبرانی دانش آموزان درحال برگزاری است افزود: آیین نامه نماد تصویب شد و در این راستا سازمان برنامه و بودجه و سازمان بیمه خدماتی باید به ما کمک کنند؛ خط ۱۵۷۰ برای دانش آموزان راه اندازی شده و امروز ۶۵۰ مرکز مشاور در مناطق در حال فعالیت هستند.

پورثانی با بیان اینکه جشنواره کتاب نوش برگزار می‌شود و در این جشنواره کتاب به دست دانش آموز می‌رسد ادامه داد: افتتاحیه راهیان نور غرب و راهیان پیشرفت در هفته گذشته برگزار شد. همچنین برای کافه دختران فراخوان منتشر شد، تاکنون هزار ایده از سوی دانش آموزان دختر ارسال شده است و این کافه دخترانه در ۲۲ نقطه کشور راه اندازی شده است و تا پایان سال کافه دختران در ۳۲ نقطه راه اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه جشنواره کارینو در حوزه کانون‌ها ایجاد شده است اظهار کرد: در جشنواره کارینو دانش آموز مهارتی را یاد می‌گیرد و مسابقه‌ای در این راستا برگزارمی شود. جشن تشرف برای دانش آموزان در آستانه سن تکلیف در پایه‌های دوم، سوم، هفتم و هشتم در ۸ استان برگزار می‌شود.

وی درباره اردوگاه‌ها نیز گفت: ۷۰ اردوگاه در قالب طرح «صدرزاده» دارای زمین چمن شده است، اردوگاه‌ها باید طبق نیازهای دانش‌آموزها تجهیز شود.

پورثانی درباره طرح نماد نیز افزود: بیش از ۶ میلیون و ۲۰۰ دانش آموزان غربالگری شدند و آزمون تشخیصی دانش آموزان در حال انجام است. پیش بینی ما این است که برای ۵ درصد از افرادی که آزمون تشخیصی انجام می‌شود، به مراکز و سازمان‌های برای درمان و مشاوره ارجاع داده می‌شوند. ۱۱۶ هزار مدرسه دولتی و غیردولتی در طرح نماد شرکت کردند و در ۷۷ درصد از این مدارس این طرح تکمیل شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آیین‌نامه نماد با حکم مخبر ابلاغ شد، گفت: این آیین‌نامه در شورای اجتماعی کشور تصویب و بابت درمان، مداخله و ارجاع ابلاغ شد.

وی درباره سلامت روان دانش‌آموزان گفت: تا زمانی که مدرسه دائم مکانی برای آموزش صرف باشد، سلامت روان دانش آموز به مخاطره می‌افتد؛ باید کاری کنیم دانش‌آموز در مدرسه محصور در ساحت علمی نشود و باید ساحت‌های دیگر را فعال کنیم‌.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درباره وضعیت دانش‌آموزان اتباع عنوان کرد: برنامه درسی و پرورشی این دانش‌آموزان که در مدارس ایرانی تحصیل می‌کنند همانند دانش‌آموزان ایرانی است.

پورثانی با بیان اینکه معاونت تربیت بدنی در سال جاری طرح شنا را برگزار کرده است اظهار کرد: همه دانش آموزان می توانند ۱۰ جلسه آموزش شنا را به صورت رایگان در استخرهای آموزش و پرورش بگذرانند. همچنین دانش آموزان متوسطه اول می‌توانند  در برخی از هنرستانها دروه مهارت آموزی بگذرانند. طرح «آرمان علی‌وردی» در مدارس شهر تهران در حال اجراست اما تا نقطه مطلوب فاصله وجود دارد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->