صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

درخشش بانوی والیبالیست مشهدی در تیم ملی

  • کد خبر: ۲۴۳۵۲۱
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۲
تیم‌ملی والیبال بانوان ایران در صدر لیگ ملت‌های آسیای مرکزی جای گرفت و والیبالیست مشهدی در این رقابت‌ها خوش درخشید.

مژده رنگیان| شهرآرانیوز، والیبالیست مشهدی همراه با تیم‌ملی والیبال زنان ایران با شکست تیم میزبان راهی صدر جدول مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال زنان آسیای مرکزی شد.

لیگ ملت‌های آسیای مرکزی ۲۰۲۴ به میزبان کشور نپال و شهر کاتماندو در نزدیکی کوه هیمالیا در حال برگزاری است و تیم‌ملی والیبال زنان ایران با سرمربی جدید و کره‌ای و ترکیبی از بازیکنان جوان در این مسابقات شرکت کرده است. والیبال زنان ایران خود را برای حضور در بازی‌های داخل سالن آسیا ۲۰۲۴ آماده می‌کند و حضور در این رقابت‌ها با هدف آماده‌سازی است و سرمربی تیم ایران از ترکیب‌های مختلفی در این مسابقات استفاده می‌کند. در اولین گام، لی، سرمربی جدید تیم‌ملی، از شش ملی‌پوش خراسان‌رضوی به اردو دعوت کرد، اما درنهایت فقط یکی از این چهره‌ها یعنی مبینا غفاریان با تیم‌ملی به مسابقات کافا اعزام شد. او در همه بازی‌ها به‌عنوان بازیکن ثابت در ترکیب اولیه جای داشت و به میدان رفت. 

مرحله مقدماتی رقابت‌ها به‌صورت دوره‌ای برگزار می‌شود و در پایان چهار تیم برتر به مرحله نیمه‌نهایی صعود خواهند کرد. تیم‌ملی ایران دیروز موفق شد با کسب سه پیروزی به‌عنوان صدرنشین راهی مرحله نیمه‌نهایی شود. والیبالیست‌های ایرانی در چهارمین و آخرین دیدار مرحله مقدماتی در این رقابت‎‌ها به مصاف نپال، میزبان مسابقات، رفتند و ۳ بر ۲ پیروز شدند تا با هفت امتیاز در صدر جدول مرحله مقدماتی قرار گیرند. شاگردان لی در دیداری پنج‌دسته با امتیازات ۲۵ بر ۱۶، ۱۶ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۳، ۱۵ بر ۲۵ و ۱۵ بر ۱۳ برابر حریف به پیروزی رسیدند تا به سومین بردشان و هفتمین امتیاز در جدول رده‌بندی دست یابند و صدرنشین شوند.

در این دیدار تماشاگران فراوان حاضر در سالن شاهد دیدار پایاپایی میان دو تیم بودند و رالی‌های جذابی بین ایران و نپال در جریان بود که موجب می‌شد هر بار یکی از دو تیم در امتیازات پیشتاز شود که درنهایت ایران پیروز این نبرد ۱۳۵ دقیقه‌ای شد. 

در دیگرمسابقه تیم سریلانکا ۳ بر ۰ و با امتیازات ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۱۲ و ۲۵ بر ۱۶ مالدیو را شکست داد تا چهارامتیازی شود. مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال زنان آسیای مرکزی امروز با برگزاری دو دیدار میان تیم‌های هند با سریلانکا و نپال با مالدیو پایان خواهد یافت تا تکلیف چهار تیم صعودکننده مشخص شود. ملی‌پوشان کشورمان طبق برنامه امروز استراحت خواهند داشت.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.