صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش گفت: شهرستان‌های استان تهران، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و اصفهان بیشترین کمبود نیروی انسانی را داشته و این استان‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ قاسم احمدی لاشکی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اساسی و مهم آموزش و پرورش ساماندهی نیروی انسانی است، اظهار کرد: در برنامه هفتم پیشرفت از ماده ۸۸ تا ماده ۹۲ به حوزه آموزش و پرورش اختصاص یافته و در ماده ۸۸ شفاف اعلام شده آموزش و پرورش مکلف است ظرف مدت ۶ ماه آیین‌نامه سند جامع نیروی انسانی را دوباره آماده کند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته در یک سال، ۳۰۰۰ ورودی جذب می‌شدند، اما از آن طرف بیش از ۵۰ هزار نفر خروجی داشتیم که در سال گذشته با یک سونامی روبه‌رو شدیم، تصریح کرد: در دولت شهید رئیسی فقط در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ بیش از ۲۰۰ هزار ردیف استخدامی اخذ شد، یعنی می‌توان گفت بیش از یک چهارم نیروی امروز آموزش و پرورش در سه سال اخیر استخدام شدند که نشان از پیشی گرفتن ورودی بر خروجی است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش افزود: سال گذشته بیش از ۶۷ هزار نفر خروجی داشتیم که باید جبران می‌شد. در آزمون اخیر آموزگاری که چند روز گذشته نتیجه آن اعلام نهایی شد، از طریق ماده ۲۸، اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، ۲۸ هزار و هشت نفر نیروی جدید جذب شد. همچنین برای آزمون دبیری که هفته آینده اعلام نتیجه می‌شود بیش از ۲۴ هزار نفر از طریق ماده ۲۸ یعنی کسانی که لیسانس و بالاتر دارند و در آزمون شرکت کردند، قبول می‌شوند.

احمدی لاشکی ادامه داد: در آزمون کیفیت‌بخشی که مراحل پایانی دوره و کار ارزیابی و مصاحبه آن در حال انجام است، حدود ۲۰ هزار نفر مربی تربیتی، مراقب سلامت و مشاوره و معلم ورزشی جذب می‌شوند که نزدیک به ۷۲ هزار نفر در این مدت محدود صرفا از طریق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان جذب می‌شوند.

وی با بیان اینکه حدود ۳۰ هزار نفر استخدامی از طریق دانشگاه فرهنگیان در دوره چهار ساله اتفاق می‌افتد، عنوان کرد: این افراد از اول مهر امسال کار خود را آغاز می‌کنند. بیش از ۲۰۰۰ نفر در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ردیف استخدامی داده شد. برای اولین بار براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجوز ۳۰۰۰ جذب نخبه در وزارت آموزش و پرورش صادر شد که منتظر هستیم کار‌های اداری آن انجام شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال جزو سال‌هایی است که میزان ورودی آموزش و پرورش بر میزان خروجی آن غلبه می‌یابد، در نتیجه کسانی که در سن بازنشستگی قرار داشتند می‌مانند و همکاری خواهند داشت. به هر حال امیدوارم که در طی چند سال آینده مشکل اساسی آموزش که نیروی انسانی است، حل شود.

احمدی لاشکی خاطرنشان کرد: شهرستان‌های استان تهران، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و اصفهان بیشترین کمبود نیروی انسانی را داشته و این استان‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.