صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

اطلاعیه دفتر حماس در تهران درباره برخی شایعات

  • کد خبر: ۲۴۳۸۳۳
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۱
دفتر حماس در تهران در اطلاعیه‌ای به برخی شایعات در پی شهادت شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش در تهران پاسخ داد.

به گزارش شهرآرانیوز، دفتر جنبش حماس در تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: متعاقب شهادت اسماعیل هنیه، همچون هر گونه حادثه سترگ و اسفناکی در فلسطین، دوباره بازار شایعه‌پراکنی داغ شد و شایعات مختلفی طی یک هفته اخیر منتشر شده است که به دلیل کثرت آنها مجال پرداختن به تک تک شان وجود ندارد. از جمله این شایعه‌ها انتشار مطالب انتسابی دروغین به نقل از «خالد قدومی» نماینده جنبش مقاومت اسلامی درباره چگونگی و عامل ترور است. 

حماس بیان کرد که «هر چند این شایعه‌های غیر اخلاقی ارزش تکذیب و پاسخ دادن را ندارد، اما دفتر این جنبش در تهران به اصرار برخی دوستداران این حرکت و آرمان فلسطین تاکید دارد که اظهارات انتسابی به ایشان درباره دخیل بودن شخصی موهوم به هیچ وجه صحت ندارد».

در این پیام آمده است: هر کسی کمترین آشنایی با حماس و فکر و اندیشه آن داشته باشد، تردیدی در مغرضانه و هدفمند بودن این شایعات و مردود بودن آنها به خود راه نمی‌دهد. در این میان، جای بسی تعجب و تاسف است که برخی نخبگان دانشگاهی و رسانه‌ای بدون کمترین تحقیقی درباره چنین شایعاتی اقدام به بازنشر آنها می‌کنند؛ البته دروغ بودن تعدادی از آنها همچون اظهارنظر انتسابی به نماینده حماس اظهر من الشمس است و نیازی هم به کنکاش و تحقیق زیادی ندارد.

این جنبش تاکید کرد: این شایعات مغرضانه و همچنین گزارش‌های دروغ برخی رسانه‌های معلوم الحال و وابسته به بنگاه سخن‌پراکنی رژیم صهیونیستی به زبان‌های دیگر درباره ثروت و ما یملک شهید هنیه در حالی است که شهادت ایشان و ۷۹ نفر از اعضای خانواده‌شان خط بطلانی بر دروغ‌های قبلی این شایعه‌پراکنان درباره زندگی متفاوت شهید هنیه و خانواده ایشان با مردم غزه بود. کل دارایی شهید هنیه منزلی در اردوگاه آوارگان الشاطی در نوار غزه بود که در جریان حملات دشمن صهیونیستی تخریب شد. 

در پایان این اطلاعیه آمده است: در حالی‌که موساد و اتاق فکر رسانه‌ای آن این چنین بی‌محابا در حال شایعه‌سازی و دروغ‌پردازی در میان ملت‌های دیگر با هدف کاستن از حساسیت و حمایت آنها از ملت فلسطین هستند که این شایعات در خود رسانه‌های عبری زبان در فلسطین اشغالی منتشر نمی‌شود و جایگاهی ندارد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.