صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

آیا نان در مشهد گران می‌شود؟

  • کد خبر: ۲۴۳۸۹۴
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۹
اصلاح قیمت نان تا سقف ۲۵ درصد نرخ فعلی در بیش از ۱۰ استان کشور در دستورکار است.

به گزارش شهرآرانیوز، گفته می‌شود که اصلاح قیمت نان تا سقف ۲۵ درصد نرخ فعلی در بیش از ۱۰ استان کشور در دستورکار است و در تازه‌ترین اخبار، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی از افزایش قیمت نان تا ۲۵ درصد خبر داده است.

افزایش قیمت نان در ۱۰ استان کشور در حالی رخ می‌دهد که پیش از این، مرکز پژوهش‌های مجلس مبلغ یارانه نان در سال ۱۴۰۳ را ناکافی دانسته بود. نان به عنوان یکی از تأمین‌کننده‌های اصلی کالری در ایران شناخته می‌شود؛ از این رو گندم برای سیاست‌گذاران ارزش استراتژیک در امنیت غذایی کشور دارد. به همین دلیل دولت در ایران گندم را به قیمت تضمین‌شده که بالاتر از قیمت سر خرمن است، از کشاورزان خریداری کرده و با قیمت یارانه‌ای برای مصارف نانوایی می‌فروشد.

در بودجه سال ۱۴۰۲ کل مبلغی که برای یارانه نان تخصیص داده شده بود برابر با ۵۶ هزار میلیارد تومان بود. با این حال ۱۵۹ هزار میلیارد تومان به منظور پرداخت یارانه این کالا از سوی دولت پرداخت شد. این موضوع نشان می‌دهد که پیش‌بینی مبلغ لازم برای تامین یارانه نان در بودجه سال ۱۴۰۲ کاملاً کم برآورد شده و از این جهت موجب ناترازی شدیدی در بودجه هدفمندی یارانه‌ها شده است.

 آیا نان در مشهد و خراسان رضوی هم گران می شود؟

به گزارش شهرآرانیوز، مشهد به عنوان یک کلان‌شهر در کشور و شهری که در طول سال زائرپذیر بوده است و اتباع خارجی متعدد در آن حضور دارند، بیش از همیشه مورد توجه و نگاه‌های کلان کشور است به‌طوری‌که در همه بخش‌ها، مدیران شهری و استانی تقاضای نگاه ملی به این شهر در تخصیص بودجه‌ها دارند.

حال که موضوع افزایش قیمت نان در ۱۰ استان مطرح شده این سوال از متولی امر مدیر جهاد کشاورزی مشهد پرسیده شد که آیا افزایش قیمت نان در مشهد در برنامه است یا نه؟

 علی‌اکبر قارزی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز در این باره گفت: تاکنون هیچ برنامه و جلسه‌ای مبنی بر اینکه افزایش قیمت نان در این استان و شهر مطرح شود، نداشتیم.

 به گزارش شهرآرانیوز، این گفت‌وگو درحالی است که بسیاری از نانوایی‌ها به قیمت پایین نان اعتراض دارند و گفته می‌شود هزینه‌های جاری و حقوق دستمزد کارگر با این نرخ نان مغایرت دارد و درخواست آن‌ها این است که افزایش مجدد قیمت نان مورد بررسی قرار گیرد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.