صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

ادامه کمک مالی آمریکا به رژیم صهیونیستی کودک کش

  • کد خبر: ۲۴۴۲۰۶
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹
دولت آمریکا اعلام کرد یک واحد نظامی صهیونیستی که پیشتر واشنگتن تشخیص داده بود مرتکب نقض فاحش حقوق بشر شده است، همچنان از کمک‌های مالی ایالات متحده بهره‌مند خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ایالات متحده اعلام کرد به گردان «نتزاه یهودا»، یک واحد نظامی افراطی که در مرگ یک آمریکایی-فلسطینی دست داشت، کمک مالی خواهد کرد، چراکه بنابر ادعای واشنگتن این گردان رفتار خود را به‌طور موثر اصلاح کرده است.

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، دولت آمریکا می‌گوید که تصمیم برای ادامه کمک مالی به نتزاه یهودا پس از انجام تحقیقات یک ماهه درباره این واحد نظامی اتخاذ شده است.

سربازان نتزاه یهودا به دست داشتن در مرگ عمر اسد، مرد ۷۸ ساله آمریکایی-فلسطینی متهم هستند که پس از بازداشت در اثر حمله قلبی درگذشت و جنازه‌اش در محل یک ساختمان رها شد. کالبد شکافی سازمان پزشکی قانونی فلسطین نشان داد که وی بر اثر حمله قلبی ناشی از استرس جان سپرده است.

متیو میلر، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا روز جمعه گفت این واحد می‌تواند به دریافت کمک‌های امنیتی از ایالات متحده ادامه دهد.

این، یک شکست تلخ برای کارشناسان حقوق بشر در وزارت امورخارجه آمریکا و پنتاگون است که طی سال‌ها مبنایی را ایجاد کردند که بر اساس آن، برخی واحد‌های اسرائیلی باید از کمک ایالات متحده بر اساس قوانین موسوم به قوانین لیهی (Leahy Laws) منع شوند.

مقامات فعلی و سابق آمریکا می‌گویند تصمیم آنتونی بلینکن، وزیر امورخارجه این کشور برای ادامه کمک به گردان نتزاه یهودا نقض اصول قبلی مبنی بر خودداری از ارائه کمک تا زمانی است که اقدامات تنبیهی جدی برای ناقضان حقوق بشر، از جمله مجازات کیفری اعمال نشده باشد.

گردان نتزاه یهودا در سال ۱۹۹۹ و به منظور سربازگیری از جوانان یهودی با اعتقادات مذهبی افراطی ارتدوکس و دیگر نیرو‌های مذهبی تندرو در ارتش ایجاد شد.

این گردان تن‌ها واحد تک‌جنسیتی در ارتش رژیم صهیونیستی است و تشکیل آن در ابتدا به دلیل کمبود سرباز در ارتش انجام شد، اما رفته رفته با عضویت جوانان افراطی به صورت دغدغه‌ای برای مقامات صهیونیستی درآمد. گروهی در حاکمیت اسرائیل معتقدند که این واحد به محلی برای جذب و آموزش نیرو‌های افراطی تبدیل شده است.

علاوه بر پرونده مرگ عمر اسد، چندین رویداد دیگر نیز که نام گردان نتزا یهودا را به میان آورده در سال‌های اخیر رخ داده است. در برخی از آنها که برایشان مدارک ویدئویی نیز موجود است، سربازان گردان به سوء‌استفاده از زندانیان فلسطینی متهم شده‌اند.

این گردان عمدتاً در کرانه باختری رود اردن فعالیت می‌کرد، اما در اواخر سال ۲۰۲۲ و پس از انتقاد ایالات متحده از این منطقه خارج شد و اکنون در غزه مشغول به فعالیت است.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.