صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از ابزار‌های قوی که در اختیار مکتب اهل‌بیت(ع) و نظام جمهوری اسلامی قرار دارد، سرمایه‌گذاری و هزینه‌کرد نظام در زمینه زیارت بوده که در واقع در حوزه فرهنگ سرمایه‌گذاری می‌کند و آورده‌های زیادی خواهد داشت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حجت‌الاسلام حسنعلی اخلاقی‌امیری امروز، ۲۰ مردادماه، در مراسم افتتاح موج اربعین رادیو زیارت که در صداوسیمای خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در جنگ پیچیده ترکیبی و شناختی دشمن، یکی از مؤلفه‌های بزرگی که در قدرت نظام جمهوری اسلامی و مکتب اهل‌بیت(ع) در اختیار ما بوده، زیارت است.

وی افزود: یکی از ابزار‌های قوی که در اختیار مکتب اهل‌بیت(ع) و نظام جمهوری اسلامی قرار دارد، سرمایه‌گذاری و هزینه‌کرد نظام در زمینه زیارت بوده که در واقع در حوزه فرهنگ سرمایه‌گذاری می‌کند و آورده‌های زیادی خواهد داشت. صداوسیما حدود هفت‌هشت سال است رادیو زیارت را تأسیس کرده و امیدوارم همه استان‌ها، شهر‌ها و روستا‌ها را پوشش دهد؛ زیرا کشور ما کشور امام‌رضا‌(ع) است.

اخلاقی‌امیری ادامه داد: امروز موج اربعین با رادیو زیارت گره خورده که آورده‌های بزرگی خواهد داشت. از یک طرف زیارت امام‌رضا(ع) که محور رادیو زیارت است و از طرف دیگر موج اربعین که دل‌ها را به کربلا و نجف می‌برد، وقتی با هم گره می‌خورند، آورده فرهنگی، اجتماعی و حماسی برای کشور و مخاطبان خواهند داشت.

نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امروز نیاز داریم جوان ما در عرصه مقاومت پرورش پیدا کند. این موضوع آورده سیاسی نیز خواهد داشت؛ یعنی ایران را به عراق متصل خواهد کرد که تأثیرات خود را دارد.

وی بیان کرد: روزی که جابر ابن عبدالله انصاری به‌همراه فردی دیگر پیاده‌روی اربعین را آغاز کرد، به ذهنش هم خطور نمی‌کرد این حرکت مستمر خواهد شد و به جایی خواهد رسید که ۲۰، ۲۵ میلیون نفر در دمای ۵۰درجه ۷۰ کیلومتر را با عشق طی کنند و آمادگی امت اسلامی را برای ظهور نشان بدهند.

اخلاقی‌امیری گفت: ما در کمیسیون فرهنگی مجلس اعلام آمادگی می‌کنیم که به صداوسیما در راستای اهداف مدنظر خود و رادیو زیارت نیز کمک کنیم تا پوشش گسترش پیدا کند و حتی روستا‌ها را نیز تحت پوشش قرار دهد.

نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما به حوزه زیارت در تربیت انسان‌ها نیاز داریم. مدیریت کشور، نظام و دولت باید بپذیرند هزینه‌کرد در حوزه زیارت، سرمایه‌گذاری برای بسیاری از نکاتی است که نیاز داریم در کشور روی آن‌ها کار کنیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.