صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما گفت: طی ۱۰ سال گذشته، شمار افرادی که به کربلا مشرف می‌شوند و در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند، دوبرابر شده است؛ اگر همین رقم برای ۱۰ سال آینده قابل‌بررسی باشد، رقمی حدود ۵۰ میلیون نفر را خواهیم داشت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حسن عابدینی امروز، ۲۰ مردادماه، در مراسم افتتاح موج اربعین رادیو زیارت که در صداوسیمای خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار کرد: آنچه در کربلای سیدالشهدا(ع) گذشت، اگر طی این ۴۰ روز از سوی حضرت زینب(س)، امام‌سجاد(ع) و حضرت ام‌کلثوم(س) استمرار پیدا نمی‌کرد، حتماً وضعیتی که امروز از پیام قیام عاشورا وجود دارد، شکل نمی‌گرفت.

وی افزود: ثمره جهاد تبیینی که در این ۴۰ روز از کربلا تا شام اتفاق افتاده این است که امروز شاهد میلیون‌ها نفر هستیم که به کربلا مشرف می‌شوند. طی ۱۰ سال گذشته، شمار افرادی که به کربلا می‌روند و در پیاده‌روی شرکت می‌کنند دوبرابر شده است؛ اگر همین رقم برای ۱۰ سال آینده قابل‌بررسی باشد، رقمی حدود ۵۰ میلیون نفر را خواهیم داشت که بخش عمده‌ای از آن‌ها از شرق ایران خواهند بود.

عابدینی بیان کرد: ما امسال تلاش کردیم که برای به‌تصویرکشیدن این شور و آشنایی محبان اهل‌بیت(ع) و سالار شهیدان به مرز‌های ریمدان و میرجاوه و مرز‌های غربی از تمرچین و باشماق تا خسروی و مهران و همچنین چذابه و شلمچه تیم‌های خبری گسترده‌تری را اعزام کنیم. تلاش ما بر این بوده که در همه این مرز‌ها تیم‌های خبری مستقر شوند.

معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما ادامه داد: کاری که صداوسیما امسال انجام داد این بود که در تمامی مرز‌ها فیبر نوری کشید و در مرز مهران که ۶۰ درصد زائران از آن عبور می‌کنند، چندین خط تصویر به سراسر کشور منتقل کرد. باشماق و تمرچین دو، سه سال است که فعال شده؛ بنابراین تلاش داریم توزیع زائران به این دو مرز هم باشد.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ۵۰ میلیونی در ۱۰ سال آینده باید توزیع شود تا دادن امکانات به زائران حسینی فراهم شود. باید برای استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی در سال‌های آینده فکری کرد. افرادی از کرمان، بندرعباس و بوشهر نیز اعزام می‌شوند؛ بنابراین تدابیری اندیشیدیم که در بین راه زمینه برای خدمات‌رسانی فراهم شود.

باید عشق و دلدادگی را در قاب تصویر به افکار عمومی برسانیم

عابدینی با بیان اینکه باید عشق و دلدادگی را در قاب تصویر به افکار عمومی برسانیم، عنوان کرد: امسال اربعین ویژگی خاص دیگری دارد و اینکه امت اسلامی و مقاومت اسلامی سوگوار شهدای بزرگی از شهید هنیه تا شهید فواد شکر است که هر دو به دست شقی‌ترین جنایتکاران گیتی شهید شدند. خونخواری و جنایت در ذات رژیم صهیونیستی است. امام (ره) فرمودند راه قدس از کربلا می‌گذرد، شاید بتوانیم این بینش امام (ره) را محقق کنیم، همان‎طور که بسیاری از بینش‌های ایشان محقق شده است.

معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما اضافه کرد: انسانیت در فلسطین توسط رژیم صهیونیستی به مسلخ برده می‌شود؛ بنابراین بی‌تردید جمهوری اسلامی ایران خونخواهی مهمان شهید خود را انجام خواهد داد، گرچه زمان، مکان، نوع، کیفیت و کمیت آن برای ما مشخص نیست، اما در تحقق آن تردیدی وجود ندارد. رهبر معظم انقلاب وعده دادند، وعده‎های رهبر از بدو انقلاب تاالان وعده‌های صادقی بوده که شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه رادیو زیارت پیش از این هم کار خودش را شروع کرده بود، تصریح کرد: حدود هفت، هشت سال از عمر رادیو زیارت گذشته، اما امسال در آستانه اربعین وارد هشتمین سال فعالیت رادیو زیارت می‌شویم. نیاز داریم حداقل یک فرستنده ۲۰۰ وات در مراکز استان‌ها راه‌اندازی و به تدریج این صدا به سراسر کشور و روستا‌ها نیز رسانده شود. معارف اهل بیت (ع) در کنار مناسک ایشان بسیار مهم است. مناسک به اندازه خود، اما معارف باید بیشتر ترویج شود. جهاد تبیین نیاز به معارف دارد و نسل جدید بیشتر باید به موضوع معارف توجه کند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.