صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

دولت لایحه اصلاح ماده‌ای از قانون برنامه هفتم پیشرفت برای اصلاح حقوق بازنشستگان حداقلی‌بگیر تأمین‌اجتماعی را به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، دولت با امضای سرپرست سابق ریاست‌جمهوری، لایحه اصلاح جزء۲ بند«ر» ماده۲۸ و تبصره۴ ماده۲۹ قانون برنامه پنج‌ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران درخصوص متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی را برای اصلاح حقوق حداقل‌بگیران به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

در مقدمه توجیهی این لایحه آمده است در قانون برنامه هفتم، دولت مکلف به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی تا ۹۰ درصد حقوق شاغلان شده که این امر صرفاً به غیرحداقلی‌بگیران منحصر شده است. ازآنجاکه ۷۵ درصد مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی حداقل‌بگیر یا کمتر از آن هستند، لذا وجود واژه «حداقل‌بگیر» در این ماده از قانون برنامه هفتم، سبب می‌شود تا این افراد مشمول متناسب‌سازی نشوند.

در ماده‌یک لایحه اصلاح جزء۲ بند«ر» ماده۲۸ و تبصره۴ ماده۲۹ قانون برنامه پنج‌ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران، درخواست حذف واژه «غیرحداقلی‌بگیر» ارائه شده است.

همچنین درخواست شده تا تبصره‌ای به این ماده مبنی بر «متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی تا ۱۰ درصد حداقل حقوق مصوب شورای عالی کار برای کارگران که هر سال تعیین می‌شود» اضافه شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.