صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: باتوجه‌به ظرفیت‌های استان، تا سال ۱۴۰۸ برای پارک علم و فناوری خراسان رضوی، صادرات فناوری تا میزان ۱۰۰میلیون دلار پیش‌بینی شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، علی اسماعیلی در نشست خبری که ظهر امروز (شنبه، ۲۰ مردادماه) در محل پارک علم و فناوری مشهد برگزار شد با اشاره به رشد ۲برابری شرکت‌ها در این پارک تصریح کرد: از سال ۱۴۰۰ میزان شرکت‌ها در پارک علم و فناوری به رشد دو برابری رسیده است به‌طوری‌که اکنون ۶۰۰ شرکت در پارک استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۲۵۰ شرکت، دانش‌بنیان هستند.

رئیس پارک علم و فناوری استان افزود: تلاش کردیم براساس نیاز کشور، توسعه محصول و فناوری داشته باشیم. به طوری‌که در حوزه انرژی، هاب انرژی کشور هستیم و از شرکت‌هایی که در پارک فعال هستند بیشتر در این حوزه فعالیت می‌کنند و‌ محصولات متنوعی هم ارائه می‌دهند.

وی گفت: در بحث تجهیزات پزشکی هم اتفاقات خوبی داشتیم. پارک جزء اولین مجموعه‌هایی بود که در این حوزه حضور پر رنگی، به‌خصوص در زمان کرونا و نیاز کشور به ونتیلاتور، داشت.

رئیس پارک علم و فناوری استان عنوان کرد: از نظر رتبه‌بندی جایگاه پارک استان با توجه به شاخص‌های متنوع، متفاوت است. به طوری‌که بعد از اصفهان بیشترین شرکت‌ها در پارک استان قرار دارد و از نظر حجم فروش محصولات رتبه سوم را در کشور داریم.

اسماعیلی افزود: ۹۵۰۰ فرد در این پارک مستقر هستند که ۸۰ درصد آن‌ها را نخبگان تشکیل می‌دهند. از نظر اشتغال هم جزء پارک‌های رتبه‌دار هستیم. در مشهد اولین پردیس خصوصی را ایجاد کردیم. اولین مرکز رشد گیاهان دارویی را با همکاری بخش خصوصی ایجاد کردیم. مسلما پارک علم و فناوری خراسان رضوی تمام تلاش خود را کرده تا از ظرفیت بخش خصوصی و مردم بهره ببرد.

وی با بیان اینکه تسهیل‌گری برای شرکت‌ها در اولویت پارک است افزود: صادرات فناوری از دیگر اهداف ماست و به‌زودی اتفاقات خوبی در این حوزه رقم خواهد خورد و کشور‌های اطراف از این موضوع هم استقبال کرده‌اند. یکی دیگر از تسهیل‌گری‌های ما حمایت از شرکت‌های کوچک و جدید است به‌طوری‌که ۳۰ درصد بودجه در قالب تسهیلات کم‌بهره به آن‌ها پرداخت می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان یادآور شد: برنامه‌ریزی کردیم امسال باتوجه‌به پتانسیل‌هایی که وجود دارد، صادرات فناوری را به ۱۰۰ میلیون دلار برسانیم این در حالی است که این میزان سال گذشته ۱۰ میلیون دلار بود. در برنامه‌ریزی‌های بلندمدت با توجه به ظرفیت‌های موجود امیدواریم تا سال ۱۴۰۸ این میزان صارات فناوری را به ۱۰۰ میلیون دلار برسانیم.

اسماعیلی  در پایان گفت: یکی از مشکلات پارک و شرکت‌ها این بود که پروانه بهره‌برداری به شرکت‌های فناور داده نمی‌شود. تا انتهای مرداد تصفیه‌خانه پارک احداث می‌شود و مشکل پروانه بهره‌برداری این دسته شرکت‌ها هم حل می‌شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.