صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

عدسی‌ها در یک عینک آفتابی که کاملاً در برابر اشعه UV حفاظت ایجاد می‌کند، باید اشعه UV-A و UV-B را تا طول موج ۴۰۰ نانومتر جذب کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، برای اینکه عینک آفتابی کاملاً در برابر اشعه UV حفاظت ایجاد کند، عدسی‌ها باید اشعه UV-A و UV-B را تا طول موج ۴۰۰ نانومتر جذب کنند. شما می‌توانید عینک آفتابی با چنین عدسی‌های محافظی را از روی علامت "UV۴۰۰" تشخیص دهید. همچنین مشخصات فیلترینگ عینک را از عینک ساز بپرسید، بویژه برای عینک‌های آفتابی دارای حدت بینایی. عینک‌های آفتابی به سبک Wraparound، حفاظت بهتری از چشم‌ها، بویژه برای کارگران و ورزشکارانی که در بیرون در فضای باز هستند، تأمین می‌کنند.

چه مواردی را در مسافرت در نظر بگیریم؟

میزان اشعه UV به طور قابل توجهی با زمان و مکان تغییر می‌کند؛ بنابراین شما باید شاخص UV را در محل خود بررسی کنید، که نشان دهنده میزان اشعه UV است. افزایش خطر آسیب UV به پوست و چشم در طول تعطیلات در یک مکان آفتابی، اغلب دست کم گرفته می‌شود. گردشگران و مسافران علاوه بر ناراحتی ناشی از آفتاب سوختگی، همچنین در معرض خطر اثرات بلندمدت سلامتی بر روی چشم و پوست، بویژه پیری پوست و سرطان پوست هستند.

کودکان حساس‌تر هستند و نیاز به حفاظت ویژه دارند

کودکان نسبت به بزرگسالان در برابر اشعه UV حساس‌تر هستند و بنابراین نیاز به حفاظت ویژه دارند. آفتاب سوختگی در هر سنی، ولی به طور ویژه در دوران کودکی، خطر ابتلا به ملانوما، جدی‌ترین سرطان پوست را افزایش می‌دهد. همچنین، کودکان زمان بیشتری برای ابتلا به بیماری‌هایی با دوره کمون طولانی از قبیل سرطان، از دست دادن سال‌های بیشتری از عمر و تحمل رنج بیشتر به دلیل اختلال در سلامتی را دارند.

چگونه از کودکان در برابر خورشید مراقبت کنیم؟

خود کودکان معمولاً از اثرات مضر UV آگاه نیستند. این وظیفه والدین یا سرپرست آنها می‌باشد که از کودک خود در برابر آسیب‌های کوتاه مدت و بلند مدت حفاظت کنند.

• همیشه کودکان کمتر از یکسال را در سایه نگه دارید.

• هرگز اجازه ندهید نوزادان یا کودکان خردسال زیر خورشید بخوابند.

• کودکان خود را به بازی در سایه تشویق کنید.

• اطمینان حاصل کنید که کودکان شما هنگام بیرون رفتن از منزل لباس‌های حفاظتی می‌پوشند، شامل کلاه و عینک آفتابی.

• کودکان خود را به استفاده از کرم ضد آفتاب عادت دهید.

• لوسیون ضد آفتاب با حفاظت بالا را سخاوتمندانه (به فراوانی) و حداقل هر دو ساعت یکبار استفاده کنید. به قسمت‌هایی از بدن که بیشتر در معرض مواجهه خورشید قرار دارند، صورت، گردن، شانه ها، پشت، زانو‌ها و بالای پاها، توجه ویژه داشته باشید.

• اجازه ندهید کودکان یا نوجوانان از دستگاه‌های برنزه کننده استفاده کنند.

منبع: فارس 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.