صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس اتحادیه آرایشی و بهداشتی شهرستان اصفهان در تبیین اصلی‌ترین معضل این اتحادیه بیان کرد: حدود ۸ سال است که واردات محصولات آرایشی و بهداشتی متوقف شده است و باید چالش‌های اتحادیه را از این زاویه دید؛ چراکه متأثر از همین مسئله کالا‌های تقلبی در بازار افزایش یافته است.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدداوود حسینی اظهار کرد: بین افرادی که زیرنظر اتحادیه نیستند و مجوز‌های لازم را ندارند، کم نیستند افرادی که از وضعیت فعلی سوءاستفاده می‌کنند. توزیع اجناس تقلبی مسائل و مشکلات بسیاری دارد. بخشی از آن شیوع انواع بیماری‌های پوستی است، زیرا اتحادیۀ ما با کالا‌های سنوات‌محور سروکار دارد.

وی افزود: مردم باید از واحد‌های صنفی مجاز و قانونی و زیرنظر اتحادیۀ آرایشی و بهداشتی خرید کنند. به انواع مهر‌ها و مجوز‌های روی کالا نیز باید دقت شود. متأسفانه برخی در فضا‌های غیرقانونی مانند زیرزمین‌ها، فقط درون جعبه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی برند‌های معروف را پر می‌کنند که امیدوارم دست‌کم درجه‌دو باشند! ممکن است با مواد درجه‌پنج هم از اسم برند‌های معروف سوءاستفاده کنند. این مسیر غیرقانونی و غیربهداشتی یک راه کسب درآمد شده است.

رئیس اتحادیۀ آرایشی و بهداشتی شهرستان اصفهان اظهار کرد: این کالا‌های تقلبی در جامعه تقاضا هم دارد. مغازه‌دار براساس همین تقاضای جامعه به تولیدات تقلبی خود دست می‌زند. باید مسئلۀ واردات را حل کرد تا دایره‌ای از مشکلات این صنف حل شود. بعد از بحث تولید کالا‌های تقلبی و قاچاق لوازم بهداشتی و آرایشی مسائل دیگری داریم.

او تأکید کرد که چرخش کار ما علی‌رغم نداشتن واردات با دلار محقق می‌شود و گفت: مواد اولیۀ ما وارداتی است و با دلار تهیۀ می‌شود. ما در بسته‌بندی هم کم‌وبیش به مواد خارجی و وارداتی وابسته‌ایم. نوسانات دلار بر اتحادیۀ ما نیز اثر می‌گذارد. همین مسئله باعث افزایش قیمت می‌شود. خانواده‌ها تحت‌فشارند و نمی‌توانند کالای استاندارد تهیه کنند. این ناتوانی در رواج کالا‌های تقلبی اثر دارد. کالای اصل برای مردم بسیار گران‌تر تمام می‌شود، زیرا اقتصاد خانواده‌های ایرانی بیمار است.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.