کشف یک مزرعه استخراج غیرمجاز رمز ارز در مشهد (۲۷ تیر) افزایش ۷۰ درصدی اعضای پیوند شده از بیماران مرگ مغزی در مشهد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) هشدار سازمان بهداشت جهانی درمورد خطر همه‌گیری جدید ورود ۵۴ هزار و ۲۵۹ زائر در تاسوعا و عاشورای حسینی از طریق پایانه‌های مسافربری به مشهد قیمت بلیت پرواز نجف-تهران به ۱۲ میلیون تومان رسید گذرنامه زیارتی اربعین چندروزه صادر می‌شود؟ + جزئیات پلمب یک واحد صنفی به‌دلیل عرضه مرغ تاریخ‌گذشته در سبزوار (۲۷ تیر ۱۴۰۳) بازرس کل خراسان رضوی: سیل ۲۶ اردیبهشت مشهد با قصور همراه بوده است اشک‌های پسر ۱۹ ساله‌ای که یک نفر را در مشهد به قتل رساند + عکس ترفندهای تمیز کردن خانه چرا مردان نباید مجرد بمانند؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٢٧ تیر ١۴٠٣) | بارش رگباری باران در نیمه شمالی استان در اواخر هفته مصرف بی‌رویه‌ مُسکن‌ها می‌تواند برای بدن مضر باشد وزارت بهداشت: طی ۲ سال گذشته، ۲ هزار پزشک به مناطق محروم اعزام شدند خبر جدید از واریز وام ۳۰ میلیون تومانی به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی (۲۷ تیر ۱۴۰۳) انتشار کلید اولیه کنکور‌ها و دفترچه سؤالات خارج‌ازکشور (۲۷ تیر ۱۴۰۳) تأخیر چهارساعته پرواز مشهد_کیش (۲۶ تیر ۱۴۰۳) کشف بزرگ اموال سرقتی در مشهد | ۲۱۵۰ کیلو کابل سرقتی برق و مخابرات در روز‌های گرم تابستان چند لیوان آب بنوشیم؟ پیش‌بینی رگبار باران و رعدوبرق در برخی استان‌ها طی ۵ روز آینده (۲۷ تیر ۱۴۰۳) کدام نان‌ها ماندگارتر هستند؟ آیا نگهداری نان در فریزر کار درستی است؟
سرخط خبرها

کشف ۲۰۸ هزار قلم فرآورده آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و قاچاقی

  • کد خبر: ۲۳۶۳۷۱
  • ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۰
کشف ۲۰۸ هزار قلم فرآورده آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و قاچاقی
رئیس اداره پیشگیری و مقابله با قاچاق فراورده‌های سلامت اداره کل بازرسی سازمان غذا و دارو گفت: بازرسی‌های صورت گرفته در سال پیش از محصولات آرایشی و بهداشتی در سطح عرضه منجر به کشف بیش از ۲۰۸ هزار قلم محصول قاچاق یا غیرمجاز شده است

به گزارش شهرآرانیوز، حامد عبدی با بیان اینکه در تولید محصولات غیرمجاز آرایشی از مواد اولیه با گرید صنعتی در شرایط نامناسب استفاده می‌شود، اظهار کرد: استفاده از این محصولات در طولانی‌مدت می‌تواند عوارض جدی برای مصرف‌کنندگان داشته باشد.

وی در مورد نحوه نظارت سازمان غذا و دارو درمورد محصولات آرایشی و بهداشتی در سطح عرضه گفت: بازرسان معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور با حضور در سطح عرضه به‌صورت تصادفی نمونه محصولات را ارزیابی می‌کنند، همچنین انبار‌های قاچاق نیز با دریافت گزارش‌های مردمی و یا دستگاه‌های انتظامی، تعزیرات، صمت، اتاق اصناف و... شناسایی می‌شوند و با توجه به بند ب ماده ۲۷ قانون مبارزه با قاچاق کالا به دلیل اینکه هیچ نظارتی بر تولید، انبارش، حمل‌ونقل و توزیع این محصولات وجود نداشته، تمامی اقلام کشف شده تحویل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی شده و باید امحا شود.

رئیس اداره پیشگیری و مقابله با قاچاق فراورده‌های سلامت اداره کل بازرسی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از ۳۷ هزار مورد بازرسی از سطح عرضه در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی انجام شد. در بازرسی‌های صورت گرفته در سال پیش از محصولات آرایشی و بهداشتی در سطح عرضه، حدود ۳۲۰۰ مورد منجر به کشف اقلام قاچاق یا غیرمجاز شده است.

به گفته وی، تعداد اقلام کشف شده در کشور طی یک سال گذشته بیش از ۲۰۸ هزار مورد بوده که ارزش ریال آن به بیش از ۲۷۰ میلیارد ریال می‌رسد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->