صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: روابط انتظامی جمهوری اسلامی ایران با طرف عراقی برای تامین امنیت و کیفیت سفر اربعین بسیار مثبت و همسو است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سردار احمدرضا رادان درباره همکاری مجموعه انتظامی عراق با ایران برای تسهیل و امنیت سفر اربعین، اظهار داشت: خوشبختانه پیش از آغاز موسم اربعین، دیدارهای مستمری با وزیر کشور عراق و جلسات مکرری با مجموعه پلیس عراق داشتیم.

وی با بیان اینکه همکاری پلیس عراق با پلیس جمهوری اسلامی در بالاترین سطح قرار دارد، افزود: هر زمان از برادران عراقی ملاقات و کاری خواستیم، مشتاقانه ورود کردند و در مقابل نیز ما هم همکاری مستمری با آنها داریم.

فرمانده کل انتظامی کشور تاکید کرد: کاهش ماندگاری در مرزها، امنیت مسیر سفر به خصوص در عراق، سهولت در رفت و برگشت زائران همچنین سفر در سایه امنیت کامل، همگی نتیجه همکاری و همراهی پلیس دو کشور است.

به گفته سردار رادان، این ارتباط از برکات اربعین و اباعبدالحسین (ع) است که خوشبختانه با وجود تمامی سنگ‌اندازی‌ها و توطئه دشمنان دو کشور، بسیار به یکدیگر نزدیک و همسو هستند.

 اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) امسال با پیک مسافرت فصلی تابستانه همزمان است که مدیریت به مراتب سخت‌تر است و پیش بینی حدود پنج میلیون سفر زیارتی به عتبات عالیات در کنار چندین میلیون مسافرت تابستانه پیش از بازگشایی مدارس، می‌تواند بار ترافیکی جاده‌های کشور را به طور محسوسی افزایش دهد.

بر همین اساس و طبق جدول زمانبندی، پلیس راهور به همراه دستگاه‌های دخیل در خدمات اربعین حسینی همچون اورژانس، هلال احمر، شرکت‌های خدمات خودرویی و سازمان حج و زیارت و دیگر دستگاه‌های متولی، از روز سه‌شنبه ۱۶ مرداد به طور متمرکز و در پوشش گسترده در طرح ترافیک اربعین حاضر خواهند بود.

براساس گزارش رئیس پلیس راهور، امسال در طرح ترافیکی اربعین بیش از ۸۰ هزار نفر در قالب دستگاه‌های مختلف و ۱۲ هزار نیروی پلیس به شکل شبانه‌روزی در مسیر مرزهای ۶ گانه در این ایام خدمت‌رسانی خواهند کرد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.