صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

امروز در سالروز سقوط تاریخی بورس در مردادماه ۹۹، شاخص کل بورس باوجود اقدامات حمایتی ازجمله تعیین محدودیت دامنه نوسان، با معامله‌شدن ۸۷ درصد نماد‌ها در محدوده منفی، حمایت دومیلیون‌واحدی را از دست داد.

به گزارش شهرآرانیوز، شاخص کل بورس در پایان وقت معاملات امروز با کاهش ۴۷۲۲ واحد (۰.۲۴ درصد) به سطح یک میلیون و ۹۸۸ هزار واحد نزول کرد. در این افت شاخص بیش از سایر سهم‌ها، فولاد، فملی، شپنا، وبملت، شستا و فارس نقش داشتند.

شاخص کل هم‌وزن و شاخص فرابورس نیز هم‌سو با شاخص کل افت کردند. شاخص هم‌وزن ۰.۱۳ درصد و شاخص فرابورس ۰.۰۹ درصد قرمزپوش شدند. 

ارزش معاملات بازار بورس در پایان وقت امروز به حدود ۲ هزار و ۸۲۳ میلیارد تومان رسید و حقوقی‌ها ۵۴۲ میلیارد تومان از سهام حقیقی‌ها را از آن خود کردند. 

از ابتدای امسال مبلغی در حدود ۱۶ هزار و ۶۰ میلیارد تومان و از ابتدای تابستان عددی در حدود ۷ هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سرمایه خارج شده است. کارشناسان این میزان خروج پول در این مدت را هشداری جدی برای بازار می‌دانند. 

ازدست‌رفتن مرز روانی مهم دومیلیون‌واحدی به همراه خروج متوالی پول حقیقی و تعمیق رکود بازار، نشانه‌های رونق را از بازار سهام دور کرده است. 

روز گذشته، کابینه دولت چهاردهم توسط مسعود پزشکیان معرفی شد؛ کابینه‌ای که در آن، نام عبدالناصر همتی به عنوان وزیر اقتصاد مطرح شده است. همتی در دولت دوازدهم بر کرسی مدیریت بانک مرکزی تکیه داده بود و برخی از علل ریزش‌های بورس طی سال‌های پایانی دولت دوازدهم از این نهاد مالی سرچشمه گرفته بود. 

حالا با معرفی عبدالناصر همتی به عنوان وزیر اقتصاد، فعالان بازار سرمایه از ترس تکرار خاطرات تلخ گذشته بر بازار سهام، امروز پرقدرت در سمت عرضه ظاهر شدند.

برخی از کارشناسان معتقدند کناره‌گیری ظریف نیز بر حجم عرضه‌های امروز تأثیرگذار بوده است. 

با این شرایط به نظر می‌رسد ابهامات در بازار سرمایه تا گرفتن رأی اعتماد وزرا از مجلس باقی خواهد ماند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.