صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

چگونه سرعت شارژ گوشی شیائومی را افزایش دهیم؟

  • کد خبر: ۲۴۴۶۹۱
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۱
گوشی‌های شیائومی به قدرت باتری و شارژ سریع معروف هستند، در ادامه نکاتی را برای افزایش سرعت شارژ این گوشی‌ها بیان می‌کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، عملکرد یکپارچه موبایل‌های هوشمند و باتری آن‌ها، پیوندی مهم دارند. باتری مانند رگ حیاتی موبایل عمل می‌کند، به همین جهت باید برای اطمینان از سلامت و عملکرد بهینه دستگاه، از مواردی مانند شارژ بیش از حد، قرار دادن گوشی در معرض دمای شدید و ... پرهیز کرد. شرکت شیائومی درباره راه‌های به حداکثر رساندن سرعت شارژ گوشی‌های شیائومی توصیه‌هایی دارد که در ادامه آن‌ها را مرور می‌کنیم.

بررسی نکاتی که سرعت شارژ گوشی شیائومی شما را زیاد می‌کند

استفاده از شارژر و کابل اصلی شیائومی

لوازم جانبی شرکت شیائومی، به طور خاص برای این دستگاه‌ها طراحی شده‌اند. این شارژر‌ها برای رسیدن به استانداردهای ایمنی در آزمایش‌های زیادی بررسی می‌شوند؛ به همین جهت در بهبود روند شارژ شدن گوشی شما، تاثیر بسیاری می‌گذارند.

نکته دیگر این است که ممکن است شارژر و کابل‌هایی غیر از شیائومی اصلا از فناوری شارژ سریع پشتیبانی نکنند که در نتیجه سرعت شارژ پایین‌تر می‌آید و یا احتمال آسیب‌هایی مانند گرم‌شدن بیش از حد و آتش‌سوزی را افزایش می‌دهند.

فعال‌کردن گزینه‌ی شارژ سریع در گوشی شیائومی

بیشتر گوشی‌های هوشمند شیائومی مجهز به فناوری شارژ سریع هستند، اما ممکن است این قابلیت به‌طور پیش‌فرض فعال نباشد.

برای استفاده از این ویژگی، به تنظیمات دستگاه خود بروید و گزینه‌های مربوط به شارژ یا باتری را جست‌وجو کنید.

پس از فعال‌‌کردن این قابلیت، گوشی هوشمند شما به‌طور هوشمند جریان و ولتاژ شارژ را تنظیم می‌کند تا سرعت شارژ بهتر شود. این ویژگی می‌تواند زمان مورد نیاز برای شارژ دستگاه شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و برای افرادی که سبک زندگی پرمشغله‌ای دارند یا باید در زمان کوتاهی گوشی‌شان را شارژ کنند راحت باشد.

از گوشی هنگام شارژ استفاده نکنید

درحالی‌که استفاده از گوشی هوشمند هنگام شارژ وسوسه‌برانگیز است، انجام این کار می‌تواند روند شارژ را کُندتر کند. هنگامی که شما به‌طور فعال از دستگاهِ زیر شارژ استفاده می‌کنید، گوشی انرژی مصرف می‌کند و فرآیند شارژ را خنثی می‌کند. این می‌تواند منجر به طولانی‌ترشدن شارژ یا در برخی موارد کامل‌نشدن شارژ باتری شود.

اگر می‌توانید از انجام فعالیت‌های پرمصرف مانند بازی، پخش ویدئو یا اجرای چند برنامه هم‌زمان بپرهیزید.

شارژ در یک محیط خُنک

دمای بالای محیط می‌تواند بر عملکرد باتری و راندمان شارژ تأثیر منفی بگذارد. «باتری‌های لیتیوم یونی» (Lithium-ion batteries) که معمولاً در گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شوند، به گرما حساس هستند و در صورت قرار گرفتن در معرض گرمای بیش از حد، سریع‌تر خراب می‌شوند. علاوه بر این، فرآیند شارژ باعث تولید گرما می‌شود و این موضوع را بیشتر تشدید می‌کند.

هنگام شارژ، قاب گوشی را بردارید

برای به حداکثر رساندن راندمان شارژ، قاب گوشی هوشمند شیائومی خود را در حین شارژ بردارید. قاب از گوشی شما محافظت می‌کند و به آن زیبایی می‌بخشد، اما هنگام شارژ گوشی، خاصیت عایق‌بودن دارد و باعث تجمع گرما، داغ‌شدن بیش از حد موبایل، کاهش سرعت شارژ و حتی تخریب احتمالی باتری در طول زمان می‌شود.

دستگاه خود را مجددا راه‌اندازی (Restart) کنید

اگر سرعت شارژ گوشی‌تان پایین‌تر از حد انتظارتان است، یک راه‌اندازی ساده ممکن است به حل این مشکل کمک کند. مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، تلفن‌های هوشمند گه‌گاه می‌توانند با اشکالات نرم‌افزاری یا فرآیند‌های پس‌زمینه مواجه شوند که منابع را مصرف می‌کنند و بر عملکرد شارژ تأثیر می‌گذارد.

با راه‌اندازی مجدد دستگاه، اساساً حافظه کش را پاک می‌کنید و هر برنامه یا فرآیند غیرضروری را که ممکن است در فرآیند شارژ اختلال ایجاد کند، می‌بندید. این می‌تواند به بهینه‌سازی تجربه شارژ و بازیابی بالقوه سرعت شارژ بیشتر کمک کند.

نرم‌افزار اندروید خود را به‌روز کنید

شیائومی مرتباً به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را منتشر می‌کند که نه‌تنها عملکرد کلی دستگاه شما را بهبود می‌بخشد، بلکه هرگونه مشکل یا بهینه‌سازی مربوط به شارژ و مدیریت باتری را نیز برطرف می‌کند. این به‌روزرسانی‌ها ممکن است شامل رفع اشکال، بهبود عملکرد یا حتی ویژگی‌های جدیدی باشد که تجربه شارژ را بهبود می‌بخشد.

برای بهره‌مندشدن از آخرین پیشرفت‌ها، مطمئن شوید که نرم‌افزار گوشی هوشمند شیائومی خود را به‌روز کرده‌اید. به‌روزرسانی‌های موجود را در منوی تنظیمات بررسی کنید و آن‌ها را نصب کنید. با به‌روز نگه‌داشتن نرم‌افزار گوشی، می‌توانید از هرگونه بهینه‌سازی یا بهبود مرتبط با شارژ که توسط مهندسان شیائومی پیاده‌سازی شده است، بهره ببرید.

نیاز به تعویض باتری

با گذشت زمان، همه باتری‌ها تحلیل می‌روند و توانایی خود را در نگه‌داری شارژ از دست می‌دهند. اگر عمر گوشی هوشمند شیائومی‌تان زیاد است و متوجه سرعت شارژ پایین‌تر یا کاهش عمر باتری شده‌اید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که باتری را تعویض کنید.

یک باتری تازه می‌تواند قابلیت‌های شارژ سریع را بازیابی کند تا گوشی هوشمند شما بار دیگر در سطوح عملکرد مطلوب کار کند.

انتخاب شارژر به جای درگاه USB 

هنگامی که صحبت از شارژ گوشی هوشمند شما به میان می‌آید، استفاده از یک پریز دیواری با شارژر اختصاصی سازنده، به طور کلی در مقایسه با اتصال به پورت USB کامپیوتر یا دستگاه دیگر، گزینه سریع‌تر و کارآمدتری است. درگاه‌های USB اساساً برای انتقال داده‌ها طراحی شده‌اند و در نتیجه، اغلب فاقد توان خروجی لازم برای شارژکردن گوشی‌های هوشمند مدرن با حداکثرسرعت پشتیبانی‌شده‌ هستند.

از طرف دیگر، شارژر‌های دیواری طوری طراحی شده‌اند که با استفاده از فناوری‌هایی مانند شارژ سریع، میزان بهینه انرژی را به باتری دستگاه شما منتقل کنند. استفاده از پورت USB می‌تواند فشار زیادی را به دستگاه شما وارد کند و در طول زمان به طور بالقوه منجر به مشکلات عملکرد موبایل یا حتی آسیب سخت‌افزاری شود. پریز‌های دیواری منابع شارژ اختصاصی هستند که خطرهای احتمالی را از بین می‌برند و در عین حال منبع تغذیه پایدار و ثابت‌تری را برای گوشی هوشمند شما فراهم می‌کنند.

با پیروی از این نکات ساده، می‌توانید سرعت شارژ گوشی هوشمند شیائومی خود را به حداکثر برسانید و از تجربه شارژ راحت‌تر و کارآمدتر لذت ببرید. به یاد داشته باشید، نگه‌داری و مراقبت صحیح از دستگاه شما می‌تواند کمک زیادی به حفظ عملکرد و افزایش طول عمر آن کند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.