صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نخست وزیر انگلیس در تماسی تلفنی با مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران درباره تحولات خاورمیانه گفت‌وگو و بر آرامش در منطقه تاکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، دفتر نخست وزیری انگلیس دوشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد: نخست وزیر گفت که وی عمیقا نگران اوضاع منطقه است و از همه طرف‌ها خواست تنش‌ها را کاهش داده و از تقابل بیشتر در منطقه خودداری کنند.

استارمر همچنین گفت که خطر اشتباه محاسباتی جدی است و اکنون زمان آرامش و ملاحظات هوشیارانه است.

وی از ایران خواست که از حمله به اسرائیل خودداری کند و افزود که جنگ به نفع هیچ کسی نیست.

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری انگلیس، استارمر بر تعهد خود بر آتش‌بس فوری در غزه، آزادی همه گروگان‌ها (اسرا) و افزایش کمک‌های بشردوستانه به غزه تاکید کرد و افزود که تمرکز باید بر مذاکرات دیپلماتتیک و دستیابی به اهداف فوق معطوف باشد.

این بیانیه افزود که سران دو کشور توافق کردند که گفت‌وگوی سازنده میان انگلیس و ایران به نفع دو کشور است.

شبکه اسکای نیوز با اشاره به این تماس تلفنی و بیانیه مشترک سران آمریکا، انگلیس و سه کشور اروپایی دیگر، آن را یک «شب پرمشغله دیپلماسی» برای استارمر نامید.

سران آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا دوشنبه شب در بیانیه مشترکی خواستار انصراف ایران از حمله تلافی‌جویانه احتمالی به رژیم صهیونیستی شده و اعلام کردند که از این رژیم در برابر حمله ایران و گروه‌های مقاومت در منطقه حمایت می‌کنند.
همچنین انگلیس در بیانیه مشترکی با فرانسه و آلمان که امروز دوشنبه از سوی دولت بریتانیا منتشر شد، ضمن درخواست از ایران اعلام کردند، جنگ باید اکنون پایان یابد و همه اسرایی که هنوز در بازداشت هستند، آزاد شوند. در این بیانیه همچنین آمده است که مردم غزه به «ارسال و توزیع فوری و بدون محدودیت کمک‌ها» نیاز دارند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.