نخست وزیر انگلیس درباره تحولات خاورمیانه با پزشکیان گفت‌وگو کرد القسام: یک اسیر صهیونیست در غزه بر اثر اصابت گلوله نگهبانان کشته شد بیانیه مشترک ۵ کشور غربی در حمایت از رژیم صهیونیستی اوکراین: هزار کیلومتر از «کورسک» در روسیه را تصرف کردیم! بمباران شهرک‌های جبل بلاط و مروحین لبنان توسط اسرائیل سخنگوی ارتش اسرائیل: تهدید دشمنان را جدی می‌گیریم اعتراف یک رسانه انگلیسی به شکست غرب در متوقف‌کردن جنایات جنگی اسرائیل رئیس شورای عالی سیاسی یمن فرمان تغییر دولت این کشور را صادر کرد (۲۲ مرداد ۱۴۰۳) ارتش رژیم صهیونیستی دستور آماده‌باش حداکثری داد (۲۲ مرداد ۱۴۰۳) صحبتهای کمتر شنیده شده پسر هنیه درباره پدر شهیدش هشدار رسانه عبری به نتانیاهو | باید توافق را امضا کنی کاخ سفید: ممکن است حمله ایران به اسرائیل بزرگ باشد تلاش امپراتوری رسانه‌های استعماری برای خاموش کردن اربعین رایزنی «بایدن» با سران فرانسه، آلمان، ایتالیا و انگلیس درباره غرب آسیا وزیر اطلاعات: از زمان شهادت شهید رئیسی تا شب تاسوعا ۳۰ بمب آمادۀ انفجار کشف کردیم دو صهیونیست در انفجار نارنجک در کرانه باختری زخمی شدند (۲۲ مرداد ۱۴۰۳) هشدار یک مقام نظامی اسراییلی درباره جنگ داخلی در فلسطین اشغالی نتانیاهو و گالانت دوباره به جان هم افتادند وحشت صهیونیست‌ها از ورود یگان رضوان حزب‌الله به شمال فسطین پزشکیان: خواهان توسعه روابط با کشور‌های اروپایی برپایه دوستی و احترام متقابل هستیم یونان در محاصره آتش| شهرها و بیمارستان‌ها تخلیه شدند
سرخط خبرها

اعتراف یک رسانه انگلیسی به شکست غرب در متوقف‌کردن جنایات جنگی اسرائیل

  • کد خبر: ۲۴۴۸۰۴
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۳
اعتراف یک رسانه انگلیسی به شکست غرب در متوقف‌کردن جنایات جنگی اسرائیل
در یادداشتی در یک رسانه انگلیسی عنوان شده که متحدان غربی رژیم صهیونیستی در اقدامات دیپلماتیک خود برای متوقف کردن جنایات جنگی این رژیم در غزه علیه فلسطینیان شکست خورده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، در یادداشتی که با تیتر «شکست دیپلماتیک شرم‌آور جی‌۷ (گروه هفت) بر سر جنایات جنگی در غزه» منتشر شده، آمده است، تمام جهان در حال نابودی است و به نظر می‌رسد که حتی یک رهبر خارجی هم نیست که کشتار‌ها و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی را متوقف کند.

در این یادداشت که در وبگاه خبری-تحلیلی میدل ایست مانیتور منتشر شده، آمده است: «به نظر می‌رسد که اسرائیل این روز‌ها مقصر همه چیز است و همیشه در کانون امور خشونت آمیز جهانی قرار دارد و آشکارا نسبت به قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی دهن‌کجی می‌کند و نزدیکی آن به تقریباً هر ناآرامی‌ای که در جهان رخ می‌دهد، نمی‌تواند تصادفی باشد.

به طور مثال شورش راست‌های افراطی در انگلیس و ایرلند شمالی از سوی تامی رابینسون، بنیان‌گذار گروه راست افراطی «لیگ دفاعی انگلیس» و حامی پر و پا قرص اقدامات ارتش اسرائیل صورت گرفته است. روابط رابینسون با تل‌آویو گرچه نامشخص است، اما ارتباط مستقیمی میان تبهکاران خشنی مانند او و گروه‌های لابی حامی اسرائیل وجود دارد.

اگر به او گفته شده باشد که در انگلیس در مقیاسی آشوب برپا کند که اسرائیل را از تیتر‌های مطبوعات و رسانه‌ها خارج کند، پس کارساز بوده است. اما این تنها تا زمان جنایت جنگی بعدی اسرائیل در غزه کارساز بود که در آن ۱۰۰ غیرنظامی فلسطینی که در مدرسه‌ای در غزه پناه گرفته بودند و در مراسم نماز صبح شرکت کرده بودند، کشته شدند. با این وجود، آنارشی در انگلیس چند روزی فشار‌ها بر این رژیم را کاست، در حالی که تلاش‌های زیادی برای مخدوش کرده چهره مسلمانان انگلیس و جوامع تحت فشار آنها انجام شد.»

اعتراف یک رسانه انگلیسی به شکست غرب در متوقف‌کردن جنایات جنگی اسرائیل

در ادامه این مطلب با اشاره به دعوت نشدن سفیر رژیم صهیونیستی در ژاپن به مراسم «روز صلح ناگازاکی» از سوی شهردار این شهر که در سالروز بمباران اتمی ناگازاکی توسط ارتش آمریکا برگزار شد، عنوان شده است: «روسیه و بلاروس نیز از سال ۲۰۲۲ به دلیل جنگ اوکراین به این مراسم دعوت نمی‌شوند، اما در مورد اسرائیل، واکنش‌ها به این تصمیم خارق‌العاده بود. سفرای آمریکا و انگلیس مدعی شدند که در تصمیم شهردار ناگازکی برای دعوت نکردن از اسرائیل، به اشتباه، جنگ آن علیه فلسطینی‌ها در غزه با حمله روسیه به اوکراین یکسان در نظر گرفته شده است.

رام امانوئل، سفیر آمریکا در ژاپن در بیانیه‌ای در این باره گفت: حمله روسیه به اوکراین و دفاع اسرائیل از خود از نظر اخلاقی هم‌سان نیستند. " ممکن است حق با او باشد، بالاخره، همسانی اخلاقی، اغلب، مقوله‌ای مبتنی بر دیدگاه فردی است. اگرچه، اسرائیل نیز مانند روسیه قوانین بین‌المللی را نقض کرده و روزانه نیز این کار را انجام می‌دهد. رژیم اشغالگر مراکز آموزشی و بیمارستان‌های فلسطین، همچنین بنا‌های تاریخی مهم و عبادتگاه‌های آن را ویران کرده است. زیرساخت‌های غیرنظامی در غزه، از جمله هزاران خانه مسکونی ویران شده‌اند.

افزون بر این، اسرائیل اردوگاه‌های آوارگان و پناهندگان را پس از دستور دادن به فلسطینی‌ها برای رفتن به چندین "مناطق امن" ویران کرده است. هزاران بازداشتی فلسطین به اردوگاه‌هایی منتقل شده و مورد شکنجه و سؤ استفاده جنسی قرار گرفته و تحقیر شده‌اند. ما می‌دانیم ارتش اسرائیل که از نظر اخلاقی منفور است، مرتکب کدام جنایات جنگی شده است.

اعتراف یک رسانه انگلیسی به شکست غرب در متوقف‌کردن جنایات جنگی اسرائیل

نگارنده این یادداشت در ادامه به کشته شدن شمار زیادی از روزنامه‌نگاران و کودکان در حملات رژیم صهیونیستی و شمار بالای تلفات غیرنظامیان که نزدیک به ۴۰ هزار نفر رسیده، همچنین گرسنگی دادن به جمعیت غیرنظامیان توسط رژیم صهیونیستی اشاره کرده و آن را غیرقابل مقایسه با آسیب حملات روسیه به اوکراین به غیرنظامیان دانسته است.

او می‌نویسد: «اقدامات روسیه و اسرائیل برابر نیستند. اقدامات اسرائیل بسیار بدتر بوده و فراتر از "دفاع از خود" می‌رود و این حقی است که رژیم اشغالگری مانند اسرائیل از آن برخوردار نیست.»

در ادامه این مطلب آمده است: «آمریکا و انگلیس به همراه فرانسه، ایتالیا، آلمان، کانادا و استرالیا خواستار عدم مشارکت سفرای خود از مراسم صلح ناگازاکی شدند. به عبارت دیگر، کشور‌های جی‌۷ حمایت از اسرائیل را که نسل‌کشی می‌کند، بر روابط با ژاپن که متحدی مهم از نظر راهبردی است، ترجیح دادند.

شیرو سوزوکی، شهردار ناگازاکی خودداری‌اش از دعوت سفیر اسرائیل به این مراسم را تایید کرده و دلیل آن را تهدیدات امنیتی ناشی از اعتراضات احتمالی به نسل‌کشی آن علیه فلسطینیان غزه عنوان کرده بود. ناگازاکی در ماه ژوئن، در نامه‌ای به اسرائیل خواستار آتش‌بس فوری در غزه شده بود.

من در کنار شهردار سوزوکی هستم. او سزاوار حمایت و ستایش ماست نه فقط به خاطر اینکه کار درست را انجام داده، بلکه به خاطر افشای اینکه چگونه وحشی‌گری و ددمنشی با بی‌شرمی و وقاحت غرب پاسخ داده شده است.»

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->