صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیر پرستاری مرکز آموزشی پژوهشی درمانی امام رضا (ع) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در راستای شناسایی زودهنگام بیماری‌های مزمن، بیش از شش هزار نفر زیر پوشش غربالگری فشار خون بالا و دیابت قرار گرفتند.

به گزارش شهرآرانیوز، آتوسا آریا فر خاطر نشان کرد: این تعداد در نیمه دوم سال گذشته زیر پوشش برنامه‌های غربالگری قرار گرفتند و از این تعداد ۴۳۸ بیمار مبتلا به فشار خون و یا دیابت شناسایی و برای درمان‌های تخصصی به پزشک ارجاع شدند.

وی تصریح کرد: در این مدت ۲ هزار و ۲۳۲ بیمار ترخیص شده از بیمارستان توسط کارشناسان پرستاری کلینیک‌های پرستاری بیمارستان امام رضا (ع) پیگیری تلفنی شده و وضعیت بیماران ترخیص شده در منزل مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیر پرستاری مرکز آموزشی پژوهشی درمانی امام رضا (ع) افزود: این تعداد در سه ماه نخست امسال ۸۸۳ بیمار بوده که بالاترین میزان پیگیری‌های تلفنی در میان بیمارستان‌های دولتی بیمارستان امام رضا (ع) بوده است.

آریافر ادامه داد: این بیمارستان جزو سه بیمارستان دولتی مشهد با بالاترین آمار مراجعه کننده به کلینیک‌های پرستاری بیمارستانی جهت دریافت خدمات غربالگری، مشاوره و آموزش بوده که این تعداد در نیمه دوم سال گذشته، برای ۷ هزار و ۱۴۲ نفر بوده و در سه ماهه نخست سال جاری برای ۸۰۱ نفر بوده است.

وی افزود: ۱۳ هزار و ۷۵۶ بیمار در ۶ ماهه دوم سال گذشته و ۵۷۶ بیمار در سه ماهه نخست امسال از نظر کیفیت و اثربخشی اموزش‌های ارائه شده به بیماران توسط تیم درمانی مورد ارزیابی قرار گرفته اند و در صورت نیاز اقدامات اصلاحی لازم در بخش‌ها طراحی و اجرا شده است.

وی تاکید کرد: در نتیجه اقدامات انجام شده، درصد اثربخشی آموزش‌های انجام شده به بیمار از ۷۹.۸ درصد در سال ۱۴۰۲ به ۸۱.۴ درصد در سال جاری رسیده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.