صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: مجموعه وزارت نیرو در اقتصاد صنعت برق باید به سمتی حرکت کند که تولید، فروش و صادرات برق اقتصادی باشد

به گزارش شهرآرانیوز، سیدمهدی صادقی نیارکی درباره چالش ناترازی برق در کشورتصریح کرد: اوج‌گیری به مصرف ۸۰هزار مگاوات برق آن چنان که توانیر مطرح می‌کند در فصل گرما برای تامین سرمایش است و ۴۰هزار مگاوات از این میزان به این موضوع اختصاص پیدا می‌کند؛ این اتفاق به ناترازی انجامیده اما در همین شرایط برای رفع ناترازی تولید و مصرف روش‌های مختلفی وجود دارد. 

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران افزود: نخست راهکار سرمایه‌گذاری برای تولید بیشتر انرژی و در ادامه تغییر الگوی مصرف است همچنین برای رفع ناترازی باید الکتروموتورها را بازسازی و نوسازی کرد تا مصرف کاهش پیدا کند و راهکار دیگر مدیریت مصرف در بنگاه‌های انرژی‌بر است. 

صادقی نیارکی خاطرنشان کرد: توانیر براساس برقی که دارد در دیسپچینگ خود تلاش می‌کند توزیع را در کشور مدیریت کند و خاموشی‌ها به حداقل برساند.  

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: به باور من مجموعه وزارت نیرو در اقتصاد صنعت برق باید به سمتی حرکت کند که تولید، فروش و صادرات برق اقتصادی باشد؛ من اطلاع دارم بسیاری از بنگاه‌های کشور در شرایط کنونی حاضر هستند برق موردنیاز خود را با قیمت بالاتر بخرند تا از تعطیلی خط تولیدی خود جلوگیری کنند چون ضرر حاصل از توقف تولید برای آنها بیشتر از هزینه‌ای است که برای خرید برق گران‌تر متحمل می‌شوند. 

صادقی نیارکی در ادامه از استمرار پیگیری وزارت صمت برای تاسیس ۱۰هزار مگاوات نیروگاه جدید گفت و یادآور شد: برای رفع ناترازی علاوه بر افزایش تولید، اتلاف انرژی را نیز باید مدیریت کرد؛ اتلاف در شبکه‌های تولید و انتقال کشور وجود دارد و ۲۰درصد که تولیدی ما تلف می‌شود. 

وی تصریح کرد: کاهش این اتلاف نیاز به یک برنامه‌ریزی جامع دارد و و برای آن باید ترانس‌ها و خطوط انتقال را نوسازی کرد. 

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: اجرای مجموع این راهکارها می‌تواند ناترازی را از بین ببرد اما این واقعیت هم قابل انکار نیست که شدت مصرف انرژی در ایران نسبت به دنیا بالاست. 

وی در اظهارنظر درباره خودتامین شدن صنایع بیان کرد: این یک راه‌حل موقت است و زیرساخت‌ها باید برای واحدهای صنعتی و تولیدکنندگان فراهم باشد، بنابراین واگذار کردن مسئولیت تامین زیرساخت تولید به صنایع راهبرد درستی نیست.

منبع: ایلنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.